جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه درمان خانگی

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

در این نوشته شما می خوانید

ریزش مو دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل ریزش مو میتواند تعریق در هنگام زندگی عادی یا در هنگام کار یا حتی ورزش کردن باشد در بسیاری از مواقع حتی بعد از گذشت چند سال از کاشت مو، ریزش مو اتفاق می افتد . در این مرحله برای ورزشکاران عزیز نگرانی در رابطه با ریزش مو اتفاق می افتد که آیا عرق کردن باعث ریزش مو میشود یا خیر؟.

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟

ریزش مو از طریق عرق کردن به چند طریق ممکن است انجام شود. به گفته برخی از محققان ایجاد عرق توسط غدد عرق باعث مخلوط شدن عرق با باکتری های روی پوست شده و یک وضعیت غیر بهداشتی را ایجاد میکند که امکان ریزش مو را افزایش میدهد. از طرفی دیگر اسید لاکتیک موجود در عرق با کراتین موجود در موها ممکن است باعث ریزش مو گردد و همچنین میتوان گفت عرق کردن از طریق پوست سر باعث کم آبی تارهای مو میشود. تعریق از طریق پوست سر ممکن است منجر به ایجاد اختلال در پوسته های روی پوست سر گردد و منافذ را مسدود کرده و در نتیجه باعث متوقف کردن فولیکول های مو میشود.

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

روش های جلوگیری از عرق کردن شدید سر

بعضی از روش های کاربردی در جلوگیری از عرق کردن عبارتند از:

یکی از نکات ساده و مهم در جلوگیری از تعریق پوشیدن لباس های نازک و خنک و رنگ رشن است که میتواند تا حد زیادی در جلوگیری از تعریق بیش از حد کمک کننده باشد. غذاهای ادویه دار میتواند یکی از عوامل مهم در تعریق زیاد باشد. سعی کنید از غذاهای بدون ادویه استفاده کنید. ادویه های کاری و زیره به تعریق زیاد کمک میکند اگر تا الان از این دو ادویه در غذاها زیاد استفاده میکردید برای کم کردن مقدار تعریق آنهارا کمتر یا حذف کنید.

حتما بخوانید  تجربه سیاه شدن موی سفید

مصرف مایعات و هیدراته ماندن هم میتواند کمک کننده باشد. میزان آب مصرفی برای زن در طول روز به طور معمول 2.7 و برای مرد 3.7 لیتر است که خب مسلما در شرایط اقلیمی و سنی مختلف متفاوت خواهد بود.

سعی کنید با استفاده از روش های مختلف از استرس و اضطراب خود بکاهید. اگر ورزش کار هستید و موهای بلند دارید موهای خود را ببندید و ورزش کنید و از هد بند عرق گیر استفاده کنید و تا حد امکان در مکان هایی با دمای متعادل تمرین کنید.

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

به همراه داشتن حوله مخصوص در هنگام ورزش برای پاک کردن و خشک کردن عرق و شستن مو سر بعد از تمرین برای جلوگیری از ریزش مو و تمیزی.

اگر از روش های خانگی و آسان استفاده کردید و نتیجه خاصی نداشت میتوانید به پزشک مراجع کنید که روش های زیر معمولا تجویز میشود:

  • مصرف داروهایی که غدد را مسدود میکنند.
  • داروهایی که استیل کولین را مسدود میکنند(استیل کولین نوعی ماده شیمیایی در سیستم عصبی که به فعال شدن غدد تعریق کمک میکند)
  • تزریق بوتاکس
  • جدا کردن غدد ترشح عرق
  • داروهایی برای رفع علائم اضطراب و خجالت
  • و…

روش های درمان ریزش مو از طریق تعریق سر

بسیاری از افراد در هنگام طول روز تعریق شدید سر را تجربه میکنند و بسیاری دیگر در هنگام ورزش کردن تعریق بیشتری در قسمت صورت و سر دارند. قبل از شروع درمان حتما از مبدا بیماری خود اطمینان حاصل کنید و با کمک پزشک علت ریزش موهایتان را پیدا کنید. همانطور که گفته د ریزش مو دلایل زیادی دارد که ریزش مو از طریق عرق کردن سر فقط در برخی از افراد دیده میشود و مشکل شایعی نیست. درمان تعریق بیش از حد سر در بیشتر مواقع امکان پذیر است و درمان رزیش مو از طریق عرق کردن هم امکان پذیر تر است.

حتما بخوانید  بعد از باشگاه چی بخوریم که چاق نشیم!؟

اگر از این موضوع اطمینان دارید که ریزش موی شما به علت تعریق سر اتفاق افتاده میتوانید شستشوی سر بعد از عرق کردن با استفاده از شامپو سبغ کندش را شروع کنید. شامپو سبغ کندش دارای چندین گیاه مختلف در زمینه درمان ریزش مو است که میتواند شوینده خوبی برای سر باشد تا بتواند در هنگام عرق کردن سر تمیزی سر را تا حد امکان حفظ کند.

در بسیاری از مواقع افراد به دلیل گرما و استرس و عوامل ژنتیکی تعریق بیش از حد را تجربه میکنند اما باید دانید اگر درگیر این موضوع هستید حتما پاکیزگی را در درجه اول قرار دهید. طبق گفته بزرگان پاکیزگی شرط اول بیمار نشدن است!!.

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

با دانستن این موضوع به سراغ روش بعدی درمان یعنی شانه کردن سر میرویم. توجه داشته باشید رفتار خشن و یا بافتن موهای سر به طور سفت میتواند آسیب زیادی به موها وارد کند. در شانه کردن موها از شانه های چوبی استفاده کنید. برس کردن موها به گردش خون کمک کرده و باعث دور نگه داشتن عرق میشود.

بی شک ایجاد تعریق موجب افزایش چربی موها میشود از این رو استفاده از شامپوهای مخصوص موهای چرب در کاهش چربی سر کمک میکند و همچنین شما میتوانید در مواردی از گرمای سشوار استفاده کنید اما توجه داشته که استفاده از سشوار توصیه نمیشود زیرا خود سشوار موجب ریزش مو در بلند مدت میشود.

استفاده از روغن های گیاهی برای ماساژ دادن پوست سر به روند کاری فولیکول های مو کمک میکند. فولیکول های عامل اصلی رشد مو هستند. در مواقعی که امکان استفاده از شامپوهای گیاهی و درمانی نیست میتوانید از روغن های گیاهی استفاده کنید. استفاده از روغن برای مساژ دادن پوست سر باعث افزایش گردش خون در سر میشود و آلودگی هارا دور میکند.

حتما بخوانید  آیا شامپوی رفع سفیدی مو واقعیت دارد؟

علت عرق زیاد سر در کودکان چیست؟

دمای سر نوزاد بالاتر از بقیه بدنش است. نوزاد برای درک بهتر و سازگار شدن با محیط زندگی اش گرمای بدنش را از طریق تعریق سر خارج میکند پس عرق کردن سر نوزاد یک عمر طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

عرق سرد صورت نشانه چیست؟

دلایل ایجاد عرق سرد زیاد است اما به طور کلی عرق سرد نشانه بیماری هایی مانند حمله قلبی یا پایین بودن قند خون است. عرق سرد در گاهی اوقات میتواند نشانه تغییرات هورمونی باشد به طور مثال تنظیم سطح هورمون ها بعد از بارداری.

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه خانگی

دلایل ریزش مو چیست؟

  1. مصرف الکل
  2. تمیز نبودن محل خواب
  3. ژنتیک
  4. تعریق بیش از حد سر
  5. تغذیه نادرست
  6. کبد چرب
  7. بارداری
  8. تیروئید
  9. عفونت
  10. شیمی درمانی
  11. و…

سخن نهایی

در کل احتمال مبتلا شدن به ریزش مو توسط عرق کردن بسیار پایین است. بدن انسان به طوری خلق شده که بتواند در برابر مشکلات کوچک استقامت کند. به طور کل عرق کردن سر نشانه های طبیعی دارد و تنها در موقعیت های محدود از کنترل خارج میشود. از شایع ترین دلایل تعریق میتوان به گرما و استرس اشاره کرد. درمان ریزش مویی که به دلیل عرق کردن اتفاق افتاده بسیار آسان تر خواهد بود. پیشنهاد اصلی و راحت ترین حالت درمان این نوع ریزش موی سطحی استفاده از شامپو سبغ کندش عطارباشی است.🤗

 

3/5 - (2 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.