جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا بعد از کراتین ریزش مو می گیریم؟ + علت تا درمان!

آیا بعد از کراتین ریزش مو می گیریم؟ + علت تا درمان!

در این نوشته شما می خوانید

کراتینه کردن مو باعث می شود تا مو های صاف تر و لخت تری داشته باشید؛ مو های شما براق تر، زیبا تر و منظم تر از همیشه خواهد شد حتی اگر از قبل مو های شما فر یا وز باشد فرقی نمی کند، این تنبلانه ترین راهکار است. شما با کراتینه کردن مو می توانید به راحتی به مدت 6 ماه از هرگونه شانه و برس فاصله بگیرید و هر لحظه آماده ی مهمانی رفتن خواهید بود.  خیلی ها برای اینکه مو های آسیب دیده خود را ترمیم کنند یا از شر سشوار و اتو مو خلاص شوند، سراغ کراتین می روند اما چیزی که باید بدانید این است که کراتین با همه فواید و خوبی ها متاسفانه باعث ریزش مو می شود و هرچه سریع تر باید به دنبال راهکار های درمانی باشید. در این مقاله به ریزش مو بعد از کزاتین می پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

کراتین مو یا کراتینه مو چیست؟

یکی از پروتئین های اساسی در مو ها کراتین می باشد که باعث صافی و درخشش مو ها می شود؛ اما در حالت کلی کراتین مو یا کراتینه مو موادی است که طی یک فرایند برای صاف کردن و نرم کردن مو ها استفاده می شود، در واقع این مواد، حاوی همان کراتین طبیعی موجود در مو ها و ناخن ها هستند که به نوع کراتین آلفا شناخته می شوند.

خیلی از افراد کراتینه کردن را برای افزایش سلامت مو های خود انتخاب می کنند و ترجیح می دهند این کار را در سالن های زیبایی انجام دهند، در این مرحله آرایشگر مخلوط قوی از مواد شیمیایی را با هم ترکیب کرده تا پوشش پروتئینی قوی روی مو ها ایجاد کند. در واقع در کراتین کردن لایه محافظتی طبیعی مو ها به صورت کامل بسته می شود و راه ورود و خرج رطوبت به تار مو ها بسته می شود و همین امر باعث می شود مو ها به مدت 6 ماه صاف و لخت بمانند!

حتما بخوانید  شامپو بدون سولفات چیست؟ [ تفاوت شامپو بدون سولفات و شامپو سولفات دار ]

فواید کراتینه کردن مو

  • بهبود بافت مو
  • درخشندگی
  • ترمیم مو های آسیب دیده
  • نرم شدن مو
  • از بین رفتن وز بودن مو
  • استحکام
  • انعطاف پذیری بیشتر پوست و مو به واسطه ی بیوتین موجود در کراتین

عوارض کراتینه مو

  • احتمال ایجاد سرطان به واسطه وجود فرمالدهید هنگام کراتینه کردن مو
  • ریزش مو
  • خارش چشم و گلو
  • بروز دانه های قرمز
  • کاهش حجم مو
  • افزایش چربی پوست سر
  • ایجاد حساسیت پوستی
چرا بعد از کراتین دچار ریزش مو می شویم؟

چرا بعد از کراتین دچار ریزش مو می شویم؟

چرا بعد از کراتین دچار ریزش مو می شویم؟

باید به این سوال اینگونه پاسخ دهیم: وجود مواد شیمیایی! چون در کراتینه کردن مو از مواد شیمیایی استفاده می شود و بلافاصله باعث سوزش، خارش و درنهایت ریزش مو می شود، معمولا برای ریزش مو بعد از کراتین چند دلیل عمده مطرح می شود که در ادامه بررسی می کنیم:

1. فرمالدهید و ریزش مو

در کراتینه کردن مو از مواد شیمیایی زیادی استفاده می شود که یکی از آن ها فرمالدهید است؛ در واقع فرمالدهید یک ماده شیمیایی سمی و سرطان زاست که هنگام کراتین کردن وارد بافت مو شده و فولیکول های مو را ضعیف می کند در نتیجه باعث ریزش مو شدید می شود.

ریزش موی ناشی از کراتینه کردن مو گاهی به راحتی با مصرف شامپو های ضد ریزش مو و تقویت کننده مو قابل درمان است و البته گاهی هم به درمان های بیشتری نیاز است؛ شامپو سبغ کندش یکی از راه های درمانی فوق العاده موثر برای درمان ریزش مو ناشی از کراتینه است.

2. حساس بودن پوست سر

اگر پوست سر حساسی دارید حتما از هرگونه مواد شیمیایی خشن که ممکن است به مو ها آسیب برساند از جمله درمان کراتین خود داری کنید. زیرا استفاده از هر نوع مواد شیمیایی در پوست سر حساس می تواند باعث تحریک آن شود.

حتما بخوانید  ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است!

از کجا بفهمیم که پوست سر حساسی داریم؟ اگر هر زمانی لوازم مراقبت از مو خود را تغییر دادید یا رژیم غذایی خود را تغییر داید یا محیط زندگی خود را تغییر دادید و متوجه سوزش، خارش، التهاب یا قرمزی پوست شدید به این معنی است که پوست سر حساسی دارید. اگر حس کردید پوست سر حساسی دارید حتما قبل از کراتین کردن با آرایشگر خود مشورت کنید.

3. حرارت زیاد به مو ها در حین کراتین کردن مو

موقع کراتین کردن مو بعد از زدن مواد، مو ها باید اتو و سشوار کشیده شوند تا کراتین بهتر صورت گیرد. حرارت و گرمای بیش از حد سشوار و اتو مو باعث خشکی و شکنندگی موی سر می شود و همین کافی است تا در ادامه ریزش مو را به همراه داشته باشد. به صورت طبیعی مو ها مقداری رطوبت و چربی از خود دارند که اتو کشیدن و سشوار کشیدن این دو مورد را از مو ها میگیرد و در نتیجه باعث ریزش مو می شود.

درمان ریزش مو بعد از کراتین

بعد از کراتینه کردن مو راهکار های طبیعی زیادی وجود دارند تا جلوی ریزش مو گرفته شود و موهای شما احیا شوند. پس از این فکر بیرون بیایید که تنها راه حل کوتاه کردن مو ها است. راهکار های زیر بهترین راه های درمان پیشنهاد ما به شما هستند:

  • برای شستشوی مو های خود از شامپو های ملایم و طبیعی استفاده کنید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده شامپو های گیاهی بدون سولفات است!
  • زیاد آب بنوشید تا بدنتان هیدراته نشود و با کم آبی مواجه نشوید
  • مو های خود را با استفاده از روغن های گیاهی مناسب مثل روغن رزماری و روغن کندش به صورت منظم ماساژ دهید
  • تا جایی که می توانید از استرس و تنش فاصله بگیرید
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • از برس زدن و شانه کردن بیش از حد مو های خود بپرهیزید مخصوصا زمانی که مو های شما خیس هستند!
  • ورزش را در برنامه های روزانه خود قرار دهید تا گردش خون به محیط بدن و سر افزایش پیدا کند
بعد از کراتین مو، به مو های خود استراحت بدهید- درمان ریزش مو بعد از کراتین

بعد از کراتین مو، به مو های خود استراحت بدهید- درمان ریزش مو بعد از کراتین

بعد از کراتین مو، به مو های خود استراحت بدهید

بزرگترین اشتباهی که ممکن است انجام دهید این است که بعد از کراتینه کردن، دوباره به آرایشگاه مراجعه کنید و وسوسه شوید تا مو های خود را حالت دهید یا رنگ بریزید، شما باید بعد از کراتین کردن، مدتی به مو های خود استراحت دهید تا مو های شما سلامت و استقامت قبلی خود را به دست بیاورند، اگر از استراحت دادن مو اجتاب کنید تار مو های شما ضعیف شده و در نهایت دچار ریزش مو شدید می شوید؛ پس به این نکته توجه داشته باشید.

حتما بخوانید  تاثیر پیاده روی بر روی لاغری شکم

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدیم ریزش مو بعد از کراتین امری شایع است که می تواند به دلیل حساس بودن پوست سر، حرارت حین کراتینه یا به دلیل وجود مواد شیمیایی مثل فرمالدهید باشد. در نهایت باید بدانید که این مشکل قابلیت درمان دارد و همانطور که پیشنهاد کردیم بهترین راهکار ها، راهکار های طبیعی ،گیاهی، سبک زندگی و محیطی هستند. نظرات و تجربیات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.