جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)-عطارباشی

در این نوشته شما می خوانید

موخوره یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن یکدست بودن موها و زیبایی آنهاست.خشک بودن موها باعث میشود شکاف های بر روی سطح تار موها ایجاد شود که در نهایت موجب از بین بردن زیبایی موها میشود.

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟

بسیاری از مردم به اشتباه راه حل درمان موخوره را کوتاه کردن موها میدانند این درحالی است که کوتاه کردن موها به تنهایی قادر به درمان موخوره نمیباشد. در عوض هرچه موهارا کوتاه تر کنیم در بالای قسمت ساقه موخوره مجدد ایجاد میشود. اگر درگیر بیماری موخوره هستید یا به فکر جلوگیری از موخوره هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دلایل ایجاد موخوره چیست؟

  • استفاده از سشوار یا اتو مو
  • کمبود ویتامین C
  • بافت موها
  • مراقبت اشتباه از موها
  • خشکی بیش از حد مو
  • استفاده روزانه از شامپوهای سولفات دار
  • نشستن موها به مدت طولانی
  • وارد کردن فشار های فیزیکی شدید به مو
  • خشک کردن غیر اصولی مو
  • در معرض حرارت بودن موها به طور غیر طبیعی
  • شستن مو با آب داغ
  • و…

برای دریافت مشاوره رایگان خرید شامپو کرم کراتینه نرم کننده و آب رسان با این شماره تماس بگیرید: 09114385418

آیا موخوره حشره است؟

موخوره حشره یا موجود زنده ای نیست. موخوره ناشی از آسیب فیزیکی از بیرون است که توسط خود فرد وارد میشود و باعث ایجاد موخوره میگردد. موخوره نوعی نقص در موها به وجود می آورد که باعث میشود موها دیگر قابل حالت دادن نشوند و زیبایی خود را از دست میدهند.

آیا موخوره قابل درمان است؟

ایجاد بیماری موخوره به عوامل بیرونی وابسته است و خوشبختانه عوامل ژنتیکی یا درونی دخالتی در ایجاد این بیماری ندارند و تنها از اشتباهات فرد در مراقبت از موهایش اتفاق می افتد و قابل درمان قطعی است.

روش های جلوگیری از موخوره چیست؟

1.مصرف نکردن شامپوهای شیمیای سولفات دار

همانطور که در بخش اول گفته شد یکی از دلایل مهم موخوره خشک بودن موهاست به همین منظور باید شستشو موهای خشک توسط شوینده هایی مثل شامپو کمتر صورت گیرد زیرا شامپو هایی که در بازار وجود دارند دارای سولفات هستند و اکثرا مخصوص موهای چرب هستند که استفاده روزانه از این شامپو ها باعث خشکی بیش از حد موها میشود. در سمت دیگر شامپوهای گیاهی بدون سولفات گزینه بهتری برای انتخاب هستند.

حتما بخوانید  چگونه بینی گوشتی را لاغر کنیم؟

2.تاثیر سشوار در ایجاد موخوره

تحقیقات و تجربه ثابت کرده استفاده از وسایلی مانند اتو مو و سشوار و وسایلی که با استفاده از حرارت و یا به هر نحوی به موها آسیب وارد میکنند میتوانند باعث ایجاد موخوره شوند.

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)-عطارباشی

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)-عطارباشی

3.استفاده از شامپوهای مناسب و نرم کننده بعد از رنگ مو

خشکی و شکنندگی موها نقش بسیار مهمی در ایجاد موخوره دارند. توصیه میشود بعد از رنگ کردن موها از شامپوهای نرم کننده و مناسب جنس مو مصرف شود. رنگ کردن موها به خودی خود باعث ضربه زدن به موها میشود و خشکی موهارا به همراه دارد. استفاده از شامپوهای گیاهی مانند شامپو کرم کراتینه سبغ بعد از رنگ کردن موها میتواند گزینه خوبی برای نرم کنندگی و جلوگیری از موخوره باشد.

4.رفتار درست با موها

برای داشتن موهایی با سلامت باید در مراقبت از موهایتان محتاط عمل کنید. بعد از شستشو موهایتان تا خشک شدن مو صبر کنید و بعد شانه کنید. از بستن موها به صورت سفت و سخت یا به زور خودداری کنید. از شانه و برس های فلزی یا پلاستیکی تا حد امکان کمتر استفاده کنید.

موهارا گره نزنید چه در هنگام شستشو و چه در حالت عادی. از فشارهای فیزیکی شدید به هر نحوی بر مو خودداری کنید. از نمونه فشارهای فیزیکی میتوان به خشک کردن اشتباه مو یا بافت یا گره زدن موها یا حتی چنگ زدن اشاره کرد.

5.آب رسانی و تقویت مو

قرار گرفتن مو در دمای بالا به صورت غیر طبیعی به وسیله سشوار یا اتو مو باعث آسیب زدن به الیاف مو میگردد. برای تقویت الیاف مو میتوان از روش آب رسانی به مو استفاده کرد. شامپوهای گیاهی که دارای خاصیت آب رسانی هستند میتوانند گزینه خوبی باشند.

حتما بخوانید  ریزش مو در کودکان تا چه حد طبیعی است؟ | از علت و تشخیص تا درمان!

راه های درمان موخوره چیست؟

استفاده از شامپوهای درمانی و گیاهی مانند شامپو کراتینه سبغ که در تقویت ساقه و الیفات موها کمک میکنند یکی از راه های درمان موخوره است. کوتاه کردن مو در هنگام موخوره تاثیر بسیار کمی در درمان موخوره دارد اما برای کوتاه کردن 2 الی 4 سانت از موهارا کوتاه کنید.

در زمان ابتلا به موخوره روتین شستشو موهایتان را رعایت کنید و اگر از شامپوهای معمولی استفاده میکنید به طور روزانه از آنها برای شستشو استفاده نکنید. برای داشتن موهای سالم و شاداب از شامپوهای درمانی و مخصوص در جهت تقویت مو استفاده کنید.

از روغن های طبیعی مانند روغن آرگان و داروهای گیاهی آب رسان مخصوص مو استفاده کنید.

آیا موخوره باعث کچلی میشود؟

موخوره باعث گچلی نمیشود اما میتواند از رشد موها جلوگیری کند. اگر به موخوره مبتلا هستید بهتر است نوک موهای خود را کوتاه کنید و درمان را شروع کنید و یا به پزشک متخصص سر بزنید زیرا درمان نکردن موخوره در بلند مدت امکان کچل شدن را در پی دارد.

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)-عطارباشی

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)-عطارباشی

آیا موخوره مسری است؟

متسفانه موخوره مسری است و شیوه انتقال آن نیز راحت است. فقط کافیست شخصی از شانه کسی که به موخوره مبتلاست استفاده کند و یا موهایش در معرض تماس با بیمار قرار گیرد تا او نیز به موخوره مبتلا شود.

(موخوره باعث شپش نمیشود)💁‍♂️

خوردن چه غذاهایی برای درمان موخوره مفید است؟

بی شک کمبود ویتامین C میتواند یکی از عوامل ایجاد موخوره باشد. برای تقویت مقدار ویتامین C بدن میتوانید مواد غذایی مانند پرتغال،توت فرنگی،فبلف قرمز،کلم،توت،لیمو،گوجه فرنگی و… را در ژیم غذایی خود قرار دهید.

حتما بخوانید  بهترین شامپو برای خارش سر چیست؟ راهنمای انتخاب مناسب ترین محصول

علت ایجاد موخوره در کودکان چیست؟

ایجاد موخوره به عوامل بیرونی بستگی دارد. آسیب رساندن به مو از بیرون به هر نحوی امکان ایجاد موخوره را فراهم میسازد. اما کودکان از سشوار یا اتو مو استفاده نمیکنند و یا حتی موهایشان را به طور سخت نمیبافند پس موخوره در کودکان چگونه اتفاق می افتد؟ در جواب باید گفت خشکی مو باعث ایجاد موخوره در کودکان میشود. استفاده از شامپوهای غیر استاندارد برای کودکان باعث خشکی موهایشان میشود و در نتیجه موخوره را در پی دارد. بهترین پیشنهاد و انتخاب شامپو مخصوص کودکان شامپو بچه سبغ گیاهی است که گزینه خوبی در بازار برای کودکان به حساب می آید.

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)-عطارباشی

اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود؟(روش های درمان)-عطارباشی

شرایط آب و هوایی چه تاثیری در ایجاد موخوره دارد؟

همانطور که در بخش های بالا گفته شد قرار گرفتن مو در دمای بالا به صورت غیر طبیعی باعث ایجاد موخوره میشود. اما قطعا مو به گونه ای به وجود آمده است تا دمای بالا در گرما را تحمل کند و آسیبی نبیند. تنها زمانی شرایط آب و هوایی میتواند در ایجاد موخوره تاثیر داشته باشد که فرد از شستن موهای خود به مدت طولانی اجتناب کند و یا با انجام یکسری از کارهای اشتباه باعث خشک شدن موهای خود شود. در آن زمان دمای بالای هوا میتواند از عوامل تشدید کننده موخوره باشد.

سخن پایانی

کوتاه کردن مو نمیتواند موخوره را از بین ببرد بلکه روند آن را کند میکند. برای درمان موخوره بهتر است از داروهای گیاهی استفاده شود و سبک مراقبت از موها نیز عوض شده و در مراقبت از موها دقت شود. برای درمان مشکلاتی از این قبیل میتوانید از مجموعه عطارباشی با سابقه چندین ساله در زمینه محصولات گیاهی در حوضه سلامت و زیبایی کمک بگیرید. مجموعه عطار باشی توانسته رضایت 80 درصدی از مشتریان را کسب کند. برای دریافت مشاوه رایگان به پشتیبان سایت پیام دهید.

(امتیاز/رای)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.