جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای دچار نشدن به ریزش مو چیکار کنیم؟ (روش های آسان)

برای دچار نشدن به ریزش مو چیکار کنیم؟ (روش های آسان)

در این نوشته شما می خوانید

برای اینکه شما به راحتی به ریزش مو دچار نشید بهتر است که یکسری کارهای آسان را در سبک زندگی خود رعایت کنید. با انجام دادن و انجام ندادن برخی کارها و رعایت اصول بهداشت میتوانید درصد احتمال دچار شدن به ریزش مورا به حداق برسانید.

برای دچار نشدن به ریزش مو چه غذایی بخوریم؟

قطعا به غیر از مواردی مثل رعایت بهداشت، داشتن یک رژیم غذایی مناسب در بهبود کیفیت و سلامت موها موثر است. بهتر است از مواد غذایی که سرشار از پروتئین ها هستند استفاده کنید. سعی کنید از مواد غذایی فرآوری شده کمتر استفاده کنید.

  • قطع مصرف غذاهای فست فود
  • مصرف ویتامین های A،C،E،D

استفاده از شامپوی مناسب جنس موی خودتان

بعضی از افراد وقتی از حمام برمیگردند بعد از خشک شدن موهایشان متوجه میشوند که نه تنها موهایشان لطیف تر نشده بلکه زبر تر نیز شده و همچنین از حالت اولیه خود بدتر شده. در این ممکن است فرد با جنس موی خشک از شامپوهای سولفات دار استفاده کرده.

شامپوهای شیمیایی که در بازار وجود دارند یک حالت کلی دارند و برای اکثر مردم مناسب هستند نه همه مردم!! بخاطر همین موضوع شما باید شامپو و شوینده مناسب جنس موهای خودتان را پیدا کنید تا با مصرف اشتباه شوینده ها به موهایتان آسیب نزنید. برای مثال شامپو های گیاهی گزینه خوبی برای انتخاب هستند. حال میپرسید چرا؟

بدلیل اینکه شامپوهای گیاهی از ترکیبات گیاهی درست شدن و در 90 درصد مواقع عوارض ندارند، مناسب جنس موهایتان تولید میشوند و همچنین اگر از شامپوی مناسبی مثل شامپو سبغ کندش استفاده کنید حتی خاصیت درمانی و پر پشت شدن موهارا نیز به دنبال دارند.

حتما بخوانید  درمان ریزش مو | تمام روش های ممکن از صفر تا صد

رعایت بهداشت محل خواب و بالشت

اگر فکر میکنید نشستن بالش باعث ریزش مو نمیشود سخت در اشتباهید. به ظاهر محل خواب و بالش شما تمیز است اما در باطن وقتی بالش را شستشو میدهید متوجه کثیف بودن آن میشوید.

وقتی از خواب بیدار میشوید و میبینید که خارش سر دارید به دلیل این است که تار موهای کنده شده در سر دارید و باید شسته شود و یا اینکه محل خواب تمیزی ندارید.

بعضی از افراد در خواب تعریق دارند و ممکن است در خواب به موهای خود آسیب بزنند پس بهتر است بعد از بیدار شدن به حمام بروید و اقدام به شستشوی موهای خود با استفاده از شامپوی مناسب جنس موی خود کنید.

آب یخ ننوشید

نوشیدن آب بسیار خنک در بلند مدت باعث آسیب رساندن به موهایتان میشود. اما چگونه؟ اختلال کارکرد کبد ارتباط مستقیم با ریزش مو دارد. اگر فردی مدام اقدام به مصرف آب یخ کند باعث آسیب رساندن به کبد و در نهایت باعث آسیب رساندن به موها میشود.

  • عوامل ایجاد کبد چرب:مصرف الکل،دیابت،کلسترول بالاو…
  • ارتباط آب یخ با کبد چرب: مصرف آب یخ به ویژه مابین غذا خوردن باعث سردی کبد و مزاج معده و ایجاد بیماری کبد چرب میشود.
برای دچار نشدن به ریزش مو آب یخ ننوشید

برای دچار نشدن به ریزش مو آب یخ ننوشید

قرار نگرفتن در معرض هوای بسیار گرم

افرادی که در مناطق گرم و شرجی مانند بندر عباس زندگی میکنند باید تا میتوانند به مدت طولانی در معرض هوای بسیار گرم قرار نگیرند. قرار گرفتن در معرض هوای بسیار کم بجز آسیب رساندن به موها باعث ایجاد موخوره میشود که موخوره نیز تا حدی در ریزش مو تاثیر گذار است.

حتما بخوانید  چه شامپویی برای رشد مو خوبه؟ | معرفی بهترین شامپوها برای رشد مو

موهای خیس را شانه نکنید

موهای انسان وقتی خیس هستن آسیب پذیرترند. بسیاری از افراد بعد از شستشوی موها بلافاصله بدون اینکه موهارا کامل خشک کنند اقدام به شانه کردن موها میکنند که در بعضی موارد حتی در هنگام این کار شاهد ریزش موها هستند. برای شانه کردن موها تا کامل خشک شدن موها صبر کنید و حتما از شانه های چوبی استفاده کنید.

اگر جنس موهای خشک و وز دارید به زور و به اجبار برای حالت دادن موها شانه نکنید و تا حد ممکن از سشوار و اتو مو استفاده نکنید.

مصرف زینک

زینک یکی از مواد خیلی مهم در سلامت و بهبود کیفیت مو است. اگر حتی ریزش مو ندارید میتوانید برای جلوگیری از ریزش مو هم از زینک استفاده کنید. معمولا تهیه قرص زینک از داروخانه ها نیاز به نسخه ندارد و در گروه قرص های تقویتی مانند مولتی ویتامین ها و قرص های جوشان قرار میگیرد. زینک به دلیل داشتن مواد بسیار مهمی مثل ویتامین B12 و بیوتین میتواند در رشد موها کمک کننده باشد.

سوسیس و کالباس نخورید

سوسیس و کالباس مواد غذایی فرآوری شده ای هستند که با مصرف آنها فرد دچار طاسی میشود. غذاهای فرآوری شده با ایجاد سبوره موها و کم شدن ویتامین ب میشود ک همانطور که گفته شد ویتامین ب نقش مهمی در سلامت موها دارد.

غذاهای فرآوری شده چرب باعث میشوند سطح ترشح چربی در بدن بالا رود که منجربه چرب شدن پوست سر خواهد شد و در نتیجه اختلال در عملکرد فولیکول های مورا به همراه خواهد داشت.

مصرف نکردن سوسیس و کالباس به سلامت مو کمک میکند-عطارباشی

مصرف نکردن سوسیس و کالباس به سلامت مو کمک میکند-عطارباشی

مشاوره بگیرید:

  • بعضی از افراد به صورت ژنتیکی امکان دچار شدن به ریزش مو را دارند، پس بهتر است از مشاوره خرید محصولات گیاهی و درمانی استفاده کنند.
  • برخی از نشانه قبل از ریزش مو وجود دارد که ممکن است به چشم فرد عادی مهم به نظر نرسد که با مشاوره گرفتن این نشانه ها مشخص میشود.
حتما بخوانید  چگونه بینی گوشتی را لاغر کنیم؟

نتیجه نهایی:

برای جلوگیری از ریزش مو و دچار نشدن به این مشکل بهتر است صبور باشید و مراحل گفته شده را اجرا کنید و در صورت بدتر شد شرایط به پزشک مراجعه کنید.

(امتیاز/رای)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

1 دیدگاه در “برای دچار نشدن به ریزش مو چیکار کنیم؟ (روش های آسان)

  1. طاها گفت:

    بسیار مطلب پر محتوایی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.