جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از ریزش | + 5 مدل مویی که نمی دانستید!

بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از ریزش

در این نوشته شما می خوانید

ریزش مو همیشه یکی از شایع ترین مشکلات بشر بوده است. نحوه و مدل بستن مو نیز می‌ تواند بر مقدار ریزش مو تاثیر بگذارد. در این مقاله، به بررسی بهترین روش‌ های بستن مو برای جلوگیری از ریزش می‌ پردازیم و نکات کلیدی را برای حفظ سلامت و زیبایی مو های شما ارائه می‌ دهیم.

بهترین روش‌ های بستن مو برای جلوگیری از ریزش

بهترین روش های بستن مو برای جلوگیری از ریزش- مدل نیمه_ باز

بهترین روش های بستن مو برای جلوگیری از ریزش- مدل نیمه_ باز

1. مدل نیمه‌ باز

نحوه بستن: مو های خود را از قسمت بالای سر به دو بخش تقسیم کنید. بخش بالایی مو ها را جمع کنید و با یک کش موی نرم ببندید. بخش پایینی موها را باز بگذارید. مطمئن بشید که کش مو محکم نیست و به موها فشاری وارد نمی‌ کند.

بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از ریزش

بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از ریزش

2. بافت‌ های نرم

نحوه بستن: مو های خود را به سه بخش تقسیم کنید؛ حالا بخش‌ هایی که تقسیم کردید را به آرامی و بدون محکم کشیدن ببافید. انتهای بافت را با یک کش موی نرم ببندید. می‌ توانید بافت را کمی شل کنید تا فشار کمتری روی ریشه های مو وارد شود.

بهترین روش های بستن مو برای جلوگیری از ریزش-مدل دم اسبی شل

3. دم‌ اسبی شل

نحوه بستن: به آرامی مو های خود را شانه کنید تا گره‌ های آن باز شود. مو ها را از پشت سر خود جمع کنید. با استفاده از یک کش موی نرم و غیر فلزی، مو های خود را به صورت شل ببندید؛ مطمئن بشوید که کش مو را محکم نبسته باشید و یک مقدار فضا برای حرکت مو ها باقی بگذارید.

بهترین روش های بستن مو برای جلوگیری از ریزش-مدل مو گوجه ای شل

بهترین روش های بستن مو برای جلوگیری از ریزش-مدل مو گوجه ای شل

4. گوجه شل

نحوه بستن: به آرامی مو های خود را به سمت بالای سر جمع کنید. مو ها را به صورت گوجه ای و شل ببندید. با استفاده از یک کش موی نرم یا گیره موی پوشش‌دار، گوجه را محکم کنید. مطمئن شوید که گوجه محکم نیست و مو ها به راحتی حرکت می‌ کنند و جا به جا می شوند.

بهترین روش های بستن مو برای جلوگیری از ریزش-مدل مو دم اسبی پایین

بهترین روش های بستن مو برای جلوگیری از ریزش-مدل مو دم اسبی پایین

5. دم‌ اسبی پایین

نحوه بستن: موهای خود را به آرامی شانه کنید. موها را در قسمت پایین سر جمع کنید. با استفاده از یک کش موی نرم، مو های خود را به صورت دم‌ اسبی پایین ببندید. مطمئن شوید که کش مو محکم نیست و فشار زیادی روی ریشه های مو وارد نمی شود.

حتما بخوانید  برای پر پشت شدن مو چیکار کنیم؟ + 6 راهکار عملی

نکات بیشتر برای حفظ سلامت مو

1. استفاده از محصولات مراقبتی مناسب

برای مراقبت از مو ها انتخاب محصولات مناسب خیلی تاثیر گذار است، موها به تغذیه، مرطوب‌ سازی و محافظت نیاز دارند تا بهداشت و زیبایی آنها حفظ شود. با توجه به متنوع بودن محصولات موجود در بازار، انتخاب محصولاتی که با نوع مو و مشکلات آن سازگاری داشته باشد امری حیاتی است. استفاده از شامپو ها، ماسک‌ مو ها، روغن‌ های مو و سرم‌ های مرطوب‌ کننده می‌ تواند باعث تغذیه مو های شما شود و از آسیب‌های مختلفی نظیر ریزش، شکنندگی و خشکی جلوگیری کند.

شامپو های گیاهی بدون سولفات

سولفات‌ ها به تدریج مو ها را خشک و ضعیف می کنند و باعث ریزش مو می شوند. استفاده از شامپو های گیاهی بدون سولفات می‌ تواند به حفظ رطوبت طبیعی مو ها کمک کند و از آسیب‌ های بیشتر جلوگیری کند؛ اگر نمی دانید شامپو بدون سولفات چیست؟ مشاهده این مقاله می تواند به شما کمک کند. در ادامه چند نمونه از شامپو های بدون سولفات را معرفی می کنیم:

  • شامپو سبغ کندش: این شامپو با ترکیبات گیاهی خاص خود مانند ریشه کندش، روغن کندش اصل، بابونه، سیاهدانه، حنا و… به تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک می‌ کند.
  • شامپو روباه سبغ: این شامپو برای انواع مو ها مناسب است و با استفاده از عصاره‌ های طبیعی مثل ریشه و روغن کندش و… به حفظ سلامت و درخشندگی موها کمک می‌ کند؛ ضمنا باید اضافه کنیم که شوینده استفاده شده در این شامپو از نوع گیاهی بوده و به دلیل نداشتن سولفات، میزان کف کنندگی کمتری نسبت به شامپو های دیگر دارد اما همچنان به همان اندازه روی پاک کنندگی و تمیز کردن مو ها تاثیر گذار است.
  • شامپو ختمی (برای افرادی که طبع گرم دارند): این شامپو با خاصیت خنک‌ کنندگی و تقویت‌ کنندگی که دارد، برای افرادی که طبع گرم دارند بسیار مناسب است.
  • شامپو جنسینگ عسل: ترکیب جنسینگ و عسل در این شامپو به تقویت مو ها، افزایش ضخامت و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌ کند، همچنین به دلیل استفاده از عسل در این شامپو، باعث می شود مو ها را نرم و لطیف کند و درخشندگی مو ها را افزایش می دهد.
حتما بخوانید  بهترین شامپو برای خارش سر چیست؟ راهنمای انتخاب مناسب ترین محصول

برای دریافت مشاوره رایگان خرید شامپو سبغ ضد ریزش با این شماره تماس بگیرید: 09390537170

2. خود داری از استفاده مکرر از ابزار های حرارتی

ابزار های حرارتی مثل سشوار و اتو مو می‌ توانند به مو ها آسیب برسانند و باعث ریزش مو شوند. بنابر این، می‌ توانید استفاده از این ابزارها را محدود کنید. اگر نیاز به استفاده از حرارت بود، از حالت‌ دهنده‌ های با دمای پایین‌ تر استفاده کنید. این کار باعث حفظ سلامت مو هاو جلوگیری از آسیب دیدگی آنها می‌ شود. هرگز برای درمان شپش سر از سشوار با حرارت بالا استفاده نکنید. باور های غلطی مبنی بر درمان شپش سر با استفاده از سشوار وجود دارد اما خود سشوار آسیب جدی بر موها وارد میکند.

3. مراقبت از مو ها در هنگام خواب

  • استفاده از بالشت‌ های ابریشمی یا ساتنی: استفاده از بالشت‌ های ابریشمی یا ساتنی می‌ تواند به کاهش اصطکاک بین مو و بالشت کمک کند و از شکستن مو ها جلوگیری می کند. این نوع بالشت‌ ها به دلیل این که جنس نرمی دارند، از مو ها محافظت می‌ کنند و از آسیب‌ های احتمالی جلوگیری می‌ کنند.
  • بستن مو ها به صورت شل در هنگام خواب: شل بستن مو ها آن هم با استفاده از کش‌ مو های نرم موقع خواب، علاوه بر جلوگیری از گره خوردن و شکستن مو ها، به مو ها کمک می‌ کند تا در طول شب به صورت آرام و راحت جابجا شوند.

4. استفاده از برس چوبی

توجه داشته باشید شانه کردن موضوع مهمی است و اصول خاص خودش را دارد. هیچوقت موهای خیس را شانه نکنید. تا خشک شدن موها برای شانه کردن صبر کنید و به آرامی و با برس چوبی شانه کنید و تا حد امکان از استفاده از شانه های فلزی و پلاستیکی دوری کنید.

حتما بخوانید  فواید حجامت سر برای ریزش مو

نتیجه‌ گیری در خصوص بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از ریزش

انتخاب مدل مو های کم‌ فشار، به کاهش ریزش مو و حفظ سلامت مو ها کمک می کند. با استفاده از کش‌های نرم و پارچه ای که هیچگونه جسم سخت و فلزی نداشته باشند، شل بستن مو ها و تغییر مدل مو به صورت منظم، فشار کمتری به ریشه‌ های مو وارد کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین، مراقبت‌ های دیگر مانند استفاده از شامپو های گیاهی بدون سولفات و اجتناب از ابزار های حرارتی نیز می‌ توانند به حفظ زیبایی و سلامت مو های شما کمک کنند. با رعایت این نکات، می‌ توانید مو هایی سالم‌ تر و زیبا تر داشته باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

1 دیدگاه در “بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از ریزش | + 5 مدل مویی که نمی دانستید!

  1. پری گفت:

    زیبا بود! کاش بازم مدل مو اضافه میکردید😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.