جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خوراکی های مفید برای مو و پوست❤️

خوراکی های مفید برای مو و پوست❤️

در این نوشته شما می خوانید

خوراکی های مفید برای مو و پوست

خوراکی های مفید برای مو و پوست باید شامل حفظ سلامت پوست و مو و همچنین داشتن پوست شاداب و موهای جوان و سلامت، با مصرف ویتامین های A،B،E،D باشد. اما برای تامین این نوع ویتامین ها باید مواد غذایی مهمی که دارای ویتامین های ضروری برای سلامت پوست و مو هستند در رژیم غذایی هر کسی قرار داده شوند. در ادامه مواد غذایی مهمی در تامین سلامت مو و پوست گفته میشود.

خوراکی های مفید مو:

برای داشتن موهای سلامت باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کرد اما برای گرفتن نتیجه بهتر باید از مواد شوینده خوبی برای سر استفاده کرد. مصرف شامپو سبغ کندش به دلیل داشتن گیاه کندش، گزینه خوبی برای داشتن موهای شاداب توصیه میشود.

اسفناج

اسفناج منبع خوبی از آهن است. مصرف اسفناج باعث میشود سبوم مو به خوبی تامین شود این ماده در نرم کنندگی و شادابی موها نقش دارد. اگر به دنیال منابع خوب کلسیم،پتاسیم،آهن و منیزیم میگردید رنگ سبز برگ ها و سبزیجات نشان میدهد که این سیزیجات دارای چنین خاصیت هایی هستند.

خوراکی های مفید برای مو و پوست-مجموعه عطارباشی

خوراکی های مفید برای مو و پوست-مجموعه عطارباشی

گوشت مرغ

همانطور که گفته شد ویتامین های گروه B در حفظ سلامت مو موثر هستند. گوشت مرغ به علت داشتن ویتامین های B3وB6 و همچنین بیوتین برای حفظ سلامت موها بسیار ضروری است. نقش پروتئین ها در سلامت موهارا دست کم نگیرید. پروتئین ها باعث میشوند از آسیب ها و شکنندگی موها جلوگیری شود و همچنین کمک کننده خوبی برای رشد مو هستند.

خوراکی های مفید برای مو و پوست-مجموعه عطارباشی

خوراکی های مفید برای مو و پوست-مجموعه عطارباشی

تخم مرغ

اگر به دنبال افزایش سرعت فرایند رشد موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو هستید مصرف تخم مرغ گزینه خوبی است. تخم مرغ به علت داشتن ویتامین بی و همچنین خاصیت بسیار بالا در ترمیم بافت های مو باعث سلامت موها میشود. همانطور که خواص بینظیر تخم مرغ در مقاله روش های درمان خانگی شوره سر گفته شد تخم مرغ حتی میتواند به عنوان یک عامل بیرونی به شکل ماسک مو به سلامت کمک کند.

خوراکی های مفید برای مو و پوست

خوراکی های مفید برای مو و پوست

ماهی سالمون

بدن انسان به تنهایی قادر به تولید امگا3 نیست. امگا3 منبع اصلی برای جلوگیری و درمان التهاب است. التهاب موجب ریزش مو میشود. مصرف ماهی سالمون و ماهی آب سر میتواند به درخشانی و شادابی موها کمک کند و سبب جلوگیری از التهاب میشود.

حتما بخوانید  روش های جلوگیری از سفید شدن مو و راه های درمان

چغندر

افزایش گردش خون به فولیکول های مو کمک میکند و در نتیجه سرعت رشد موها افزایش میابد. برای افزایش گردش خون میتوانید چغندر را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خوراکی های مفید برای پوست:

سیب زمینی

سیب زمینی دارای ویتامین A است که این ویتامین در بهبود سلامت ناخن و پوست موثر است. توجه داشته باشید که این ویتامین به طور غیر مستقیم با تولید کراتین برای پوست مفید است. سیب زمینی با تولید آنتی اکسیدان ها از رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و در نتیجه باعث جلوگیری از التهاب پوست موثر بوده و از پیری پوست نیز جلوگیری خواهد کرد.

دانه های آجیل

دانه های آجیل مانند تخمه آفتاب گردان دارای پروتئین و ویتامین E و منبع خوبی از بیوتین هستند که با مصرف این دانه ها میتوان از التهاب پوست جلوگیری کرد. ویتامین E از آسیب نور خورشید به پوست جلوگیری میکند. برای دریافت ویتامین E میتوانید از دانه هایی مانند گردو و بادام تغذیه کنید که باعث میشود بدن با آسیب اکسیداتیو مبارزه کند.

خوراکی های مفید برای مو و پوست-مجموعه عطارباشی

خوراکی های مفید برای مو و پوست-مجموعه عطارباشی

میوه های آب دار

در اکثر مواقع آب گزینه خوبی برای تامین رطوبت مناسب بدن است. اما اگر نمیتوانید از مقدار مصرف روزانه خود بیشتر آب بنوشید مصرف میوه های آب دار مانند خیار،هلو،هندوانه،کرفس،توت فرنگی،پرتغال و… میتواند گزینه خوبی برای تامین رطوبت پوست باشد تا پوست به خشکی و آسیب پوستی دچار نشود.

چه خوراکی هایی برای پوست مضر است؟

سویا

همانطور که گفته شد پروتئین ماده خوبی برای پوست و مو است و در حفظ سلامت آنها کمک میکند اما با اینکه سویا منبع خیلی خوبی است پروتئین است نمیتواند خوراکی خوبی برای سلامت پوست باشد. سویا با به هم ریختن تعادل هورمونی باعث ایجاد آکنه و کیست های پوستی میشود. مصرف سویا به مقادیر مناسب و کم باعث بهبود عملکرد هورمون ها و سلامت پوست میگردد اما مصرف بیش از حد آن توصیه نمیشود.

حتما بخوانید  چه شامپویی برای ریزش مو خوبه؟ | معرفی بهترین شامپوها برای ریزش مو

برنج

مصرف برنج با تقویت کلاژن باعث شادابی و سلامت پوست میگردد اما مصرف بیش از حد برنج نتیجه برعکس دارد. برنج در رژیم غذایی بسیاری از ایرانیان عزیز کشورمان قرار دارد اما باید توجه داشت که همین مصرف برنج هم میتواند سلامت پوست را تضمین و هم میتواند به پوست آسیب برساند. باید تعادل و حد وسط در مصرف این ماده غذایی رعایت شود.

نمک بیش از حد

مصرف بیش از امکان ایجاد پف روی صورت میشود. آیا تا به حال بعد از مصرف زیاد نمک پف روی صورتتان را حس کرده اید؟ مصرف بیش از حد نمک باعث آسیب رساندن به پوست و  از بردن طراوت پوست است.

مصرف آجیل بیش از حد

همانطور که در بخش های بالاتر گفته شد مصرف آجیل میتواند منبع خوبی برای سلامت پوست باشد اما مصرف بیش از حد آجیل هایی مثل بادام زمینی و بادام هندی و… میتواند باعث افزایش چربی های امگا 6 شود و در نهایت منجربه التهاب و جوش و آکنه میشود.

غذاهای تند

اگر به مصرف غذاهای بسیار تند علاقه مند هستید باید مواظب باشید تا به التهاب و قرمزی پوست دچار نشوید. غذاهای بسیار تند معمولا در فست فود ها مشاهده میشود که غذاهای فست فودی به خودی خود برای پوست مضر هستند. حال اگر همین غذاهای فست فودی تند باشند بسیار آسیب مخرب تری به پوست وارد میکند. بعض از افراد به تندی حساسیت دارند و کهیر میزنند.

نتیجه گیری

در مصرف خوراکی ها حد وسط را رعایت کنید. معمولا مواد غذایی گیاهی و طبیعی ضرری برای انسان ندارند. فقط در نحوه پخت و پز و مقدار مصرف آنهاست که تفاوت ها مشخض میشود. اگر به دنبال داشتن پوست یا موهای با کیفیت هستید تا حد امکان مصرف فست فود ها،الکل،دخانیات،غذاهای تند و غذاهای چرب و… را کنار بگذارید و در پی داشتن یک رژیم غذایی مناسب و با کیفیت تلاش کنید.

حتما بخوانید  انواع رقص برای لاغری ران + فیلم

 

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

2 دیدگاه در “خوراکی های مفید برای مو و پوست❤️

  1. بدری گفت:

    بدون برنج نمیشه که 😅

  2. محمد علی گفت:

    بهترین غذاهارو معرفی کردید ممونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.