جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان شپش سر در سریعترین زمان ممکن!

درمان شپش سر در سریعترین زمان ممکن!

در این نوشته شما می خوانید

درمان خانگی شپش سر

شپش نوعی حشره است که با تغذیه موی سر باعث آسیب رساندن به آن میشود. شپش از طریق لمس کردن و در لرتباط فیزیکی بودن با فرد مبتلا انتقال پیدا میکند. شپش معمولا در کودکان بیشتر ظاهر میشود و راه های بسیار زیادی برای درمان وجود دارد از جمله راه های زیر که در ادامه خواهیم گفت:

درمان خانگی شپش سر با استفاده از شامپوی ضد شپش قوی

یکی بهترین و راحت ترین راه ها برای درمان شپش سر در خانه استفاده از شامپو ضد شپش قوی هست که امروزه شامپوهای ضد شپش اصل بسیار کمیاب هستند. درمان شپش سر با استفاده از این شامپو یک هفته زمان میبرد و نیاز است روزانه 5 دقیقه با استفاده از شامپو ضد شپش عطارباشی موی سر را ماساژ دهید و بعد از خشک شدن، موهارا با استفاده از شانه چوبی شانه کنید. همچنین شامپو ضد شپش عطارباشی، ضد قارچ،ضد تخم شپش و ضد باکتری و میکروب نیز است.

شامپو ضد شپش عطارباشی

شامپو ضد شپش قوی – عطارباشی

درمان خانگی شپش سر با استفاده از سس مایونز

برای درمان شپش در خانه میتوان از سس مایونز استفاده کرد. با مخلوط کردن مایونز با موهای سر به طور کامل و شستشوی آن بعد از 7 دقیقه میتوان از شر شپش خلاص شد اما توجه داشته باشید شپش اکثرا در کودکان اتفاق می افتد که استفاده سس مایونز برای کودکان توصیه نمیشود. مایونز به دلیل خاصیت اسیدی بالا برای درمان شپش استفاده میشود اما به دلیل لطیف بودن پوست و موی کودکان مایونز گزینه خوبی برای کودکان نیست.

حتما بخوانید  معجونی برای سیاه شدن موهای سفید

درمان خانگی شپش سر با اصلاح صفر موها و شستشوی اصولی

یکی از روش های قدیمی درمان شپش سر اصلاح کامل موها بوده که امروزه به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل اینکه اکثر افراد نمیخواهد موهای زیبای خود را از دست بدهند. اما بهتر است بدانید اصلاح صفر موها و اصلاح کردن نحوه شستشوی سر و استفاده از شامپوی بدون سولفات و گیاهی مثل شامپو سبغ کندش میتواند یکی از بهترین روش ها برای درمان شپش سر باشد.

درمان شپش سر با استفاده از سرکه

سرکه یکی از گزینه های خوب در از بردن تخم شپش و شپش است. برای استفاده از سرکه برای درمان شپش سر کافیست پوست سر را با سرکه آغشته کنید و شانه کنید(ترجیحا از شانه چوبی استفاده کنید) و بعد از گذشت چند دقیقه شستشو دهید. انجام این روش در درمان شپش برای 1 بار کافی نیست و باید به دفعات متعدد این کار را انجام دهید.

درمان شپش سر با آب لیمو

برای استفاده از آب لیمو فقط کافیست آب لیمو را روی پوست سر بمالید و با استفاده از یک ماسک روی آن را بپوشانید. اگر ماسک مخصوص ندارید میتوانید از نایلون استفاده کنید. بعد از گذشت 1 ساعت میتوانید شستشو دهید. این کار را چندین بار انجام دهید تا نتیجه خوب حاصل شود.

درمان شپش سر با آب لیمو- مجموعه عطارباشی

درمان شپش سر با آب لیمو- مجموعه عطارباشی

 

درمان شپش سر با سیب له شده

به تعداد لازم سیب هایی را بردارید و له کنید. بعد از له کردن سیب ها آنها را به موهایتان بمالید شاید روش جالبی نباشد اما تاثیر بسیار خوبی دارد. بعد از مالیدن سیب های له شده 7 الی 15 دقیقه صبر کنید و شستشو دهید.

حتما بخوانید  آیا شپش خودبخود به وجود می آید؟🤔

درمان شپش در یک شب

در این روش میتوانید از روغن زیتون و یا روغن نارگیل استفاده کنید. مقداری از روغن گیاهی را به اندازه مورد نیاز به موهایتان بمالید و با دست هایتان به طور کامل موهایتان را با روغن ماساژ دهید و آغشته کنید. در این روش شپش ها به صورت فوری از مو جدا میشوند. بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه با استفاده از شانه چوبی موهایتان را شانه کنید تا تخم های شپش از سر جدا شوند. در مرحله آخر با استفاده از یک شامپوی مناسب جنس موی سر شستشو دهید.

درمان شپش با استفاده از نمک حمام

نمک حمام به دلیل خاصیت حل شوندگی قوی که دارد گزینه بهتری نسبت به نمک معمولی است. مقداری نمک حمام را در شامپوی خود بریزید و از محلول بدست آمده در شستشوی سر استفاده کنید.

درمان شپش سر با نمک حمام-عطارباشی

درمان شپش سر با نمک حمام-عطارباشی

درمان شپش با جوش شیرین

با استفاده از جوش شیرین میتوانید شپش هارا خفه کنید. در ابتدا جوش شیرین را با یک سوم شامپوی نرم کننده مخلوط کنید و سر را شستشو دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر بعد از استفاده از این محلول میتوانید از شامپو ضد شپش قوی استفاده کنید.

نتیجه گیری برای انتخاب بهترین گزینه

اگر به دنبال بهترین و در عین حال کم خطر ترین راه هستید بهتر است از یک شامپوی ضد شپش قوی عطارباشی استفاده کنید که در عین حال گزینه خوبی برای کودکان نیز است. همانطور که گفته شد راه های زیادی برای درمان شپش وجود دارد اما تمامی راه ها سختی های خودشان را دارند پس بهترین روش، استفاده از یک روش ساده و بدون دردسر و بدون کثیف کاری و با نتیجه خیلی خوب است یعنی (شامپو ضد شپش).

حتما بخوانید  روش های جلوگیری از سفید شدن مو و راه های درمان

 

(امتیاز/رای)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

2 دیدگاه در “درمان شپش سر در سریعترین زمان ممکن!

  1. فرهادی گفت:

    این شامپو ضد شپش عالیه

  2. یحیی گفت:

    بابا بنازم مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.