جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است!

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است!-مجموعه عطارباشی

در این نوشته شما می خوانید

غده تیروئید در جلوی گردن و اطراف نای قرار دارد و وظیفه کنترل متابولیسم های بدن را بر عهده دارد. در فرایند این متابولیسم ها غذاهایی که وارد بدن میشوند تبدیل به انرژی میشود. فرایند این متابولیسم ها در فولیکول های مو تاثیر مستقیم دارند این تاثیرها باعث میشود تا اگر مشکلی در هورمون های تیروئید پیش آید باعث ریزش مو شود.

آیا ریزش مو ناشی از تیروئید برگشت پذیر است؟

بله ریزش مو تیروئیدی برگشت پذیر است!!.هورمون تیروئید تاثیر اساسی در رشد و حفظ فولیکول های مو دارد. در واقع فولیکول های مو باعث رشد مو و یا ریزش مو میشوند. کم کاری یا پرکاری تیروئید قطعا تاثیر مهمی در ریزش مو خواهد داشت. اما نقص در کارکرد تیروئید به طور بلند مدت باعث ریزش مو میشود که خوشبختانه قابل بازگشت و مقطعی است. قبل از هر چیزی باید بدانید ریزش مو تا چه حد میتواند طبیعی باشد و تا چه حد موجب نگرانی است. ریزش مو در طول روز بین 7 تا 8 عدد تار مو طبیعی است. برای فهمدین این موضوع کافیست انگشتان دستتان را وارد موهایتان کنید و بعد از آن به کف دستتان نگاه کنید و تعداد تار موهارا بشمارید و بعد از چند بار تکرار متوجه میشوید که آیا ریزش مو دارید یا خیر.

مطلب پیشنهادی:ریزش مو در کودکان تا چه حد طبیعی است؟

نقص در کارکرد تیروئید به هر نحوی،پرکار و یا کم کار باعث ایجاد مشکلی به نام تلوژن افلوویم در فولیکول های مو میشود که ممکن است فرد در این حالت 70 دردصد ریزش مو را تجربه کند که بین 6 تا 9 ماه طول میکشد تا رشد مجدد اتفاق بی افتد.

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است!-مجموعه عطارباشی

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است!-مجموعه عطارباشی

عوارض تیروئید:

  • یبوست
  • خشکی پوست
  • احساس خستگی
  • بی میلی به رابطه جنسی
  • احساس افسردگی و نگرانی بی مورد
  • و…
حتما بخوانید  بهترین شامپو برای خارش سر چیست؟ راهنمای انتخاب مناسب ترین محصول

آیا کم کاری تیروئید باعث ریزش مو میشود یا پرکاری تیروئید؟

همانطور که گفته شد اگر نقصی در هورمون های تیورئید رخ دهد باعث ایجاد تلوژن افلوویم میشود که در نحوه کارکرد فولیکول های مو تاثیر منفی میگذارد. شکل فولیکول های مو بر شکل و بافت مو تاثیر گذار است.

ریزش مو ناشی از تیروئید چه نشانه هایی دارد؟

ریزش مو ناشی از تیروئید نشانه خاصی و یا حالت خاصی از ریزش ندارد و به صورت روند روزانه ی کند به پیش میرود. در این حالت بیمار روزانه بین 50 تا 100 تار مو از دست میدهد. در این نوع ریزش مو که از نقص فولیکول های مو بر اثر کم کاری یا پرکاری تیروئید حاصل میشود ریزش مو در همه سر به صورت یکنواخت اتفاق می افتد. افرادی که دچار مشکلات تیروئیدی میشود نشانه های بیماری را در زندگی خود به راحتی متوجه میشوند و خوشبختانه این نوع بیماری تشخیص نسبتا راحت تری دارد. به همین دلیل نیازی به نگرانی از ریزش مو به حالت خاصی نیست.

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است! مجموعه عطارباشی

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است! مجموعه عطارباشی

راه درمان ریزش مو تیروئیدی چیست؟

برای کاهش مدت زمان 6 الی 9 ماه رشد مجدد مو میتوانید از شامپو سبغ عطارباشی استفاده کنید این شامپو به دلیل داشتن بهترین گیاهان دارویی مخصوص ریزش مو میتواند به روند رشد مو سرعت ببخشد و از ریزش مو مجدد جلوگیری کند و همچنین با تقویت ساقه و ریشه مو و فولیکول های مو باعث پر پشت تر شدن و تازه تر شدن موها میشود. اگر مو در این حالت تقویت نشود و به آن رسیدگی نشود در آینده باعث کم پشت شدن موها میشود.برای تهیه شامپو سبغ کندش اصل و 100 درصد طبیعی با اطمینان و رضایت مشتری بالا میتوانید با خیال راحت از طریقه مجموعه ما اقدام به خرید کنید.

حتما بخوانید  تأثیر گیاه کندش برای مو

انواع دلایل ریزش مو بجز تیروئید:

  1. استرس
  2. بارداری
  3. تمیز نبودن محل خواب
  4. کاهش وزن شدید
  5. عوامل ژنتیکی
  6. کم خونی
  7. ضعیف بودن رژیم غذایی
  8. آسیب فیزیکی به مو از بیرون
  9. وصرف الکل
  10. کبد چرب
  11. و…

راه های درمان تیروئید

روش های درمانی که به آنها خواهیم پرداخت صرفا به تنهایی کافی نیستند و در مرحله اول اگر نشانه های تیروئید را دارید حتما به پزشک سر بزنید و با مشورت دکتر درمان را شروع کنید.

درمان تیوئید کم کار با استفاده از رژیم غذایی مناسب

برای بهتر شدن وضعیت تیروئید کم کار بهتر است تغییر اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید و از مصرف غذاهای فر آوری شده حتما دوری کنید. سعی کنید غذاهایی که در طی روز مصرف میکنید به تنهایی کامل باشند. افرادی که از کم کاری تیروئید رنج میبرند به گلوتون حساسیت دارند.در مصرف غذایی سعی کنید غذاهایی را انتخاب کنید که گلوتون بسیار کم یا خالی از گلوتون هستند. با یک سرچ ساده در گوگل میتوانید مطلع شوید که چه غذاهایی گلوتون ندارند.

مجموعه عطارباشی

تغذیه مناسب-مجموعه عطارباشی

مصرف نکردن الکل و محرک ها

برای مبتلا نشدن به تیروئید از مصرف مواد خوراکی دارای الکل و محرک ها اجتناب کنید. از محرک ها میتوان به کافئین،کوکائین و نیکوتین اشاره کرد. مواد الکی و محرک ها با مختل کردن هورمون های تیروئید میتوانند تاثیر بسیار منفی در تیروئید کم کار داشه باشند.

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است! مجموعه عطارباشی

مجموعه عطارباشی

کاهش استرس

برخی افراد به دلیل داشتن استرس به پر خوری روی می آروند که تاثیر خوبی بر تیروئید ندارد.استرس موجب تحریک غدد آدرنال میگردد و باعث میشود روند کاری تیروئید کم کار سریع تر شود که بسیار مضر است.

حتما بخوانید  4 راهکار رشد مجدد مو پس از بهبودی کرونا

براش کاهش استرس کافیت مقداری از زمان خود را در طول روز به کار هایی که علاقه دارید اختصاص دهید و یا به مشکلات زندگی خود در وقت آزاد فکر نکنید.ورزش کردن برای سلامتی هم میتواند از راه های خوب کاهش استرس باشد.

افزایش تمرینات هوازی و قدرتی

داشتن فعالیت بدنی حداقل به مدت 30 دقیقه میتواند به درمان کم کاری تیروئید کمک کند. انجام ورزش های هوازی و ورزش هایی که باعث افزایش تپش قلب میشود مانند دوییدن،شنا،پله زدن و… البته با مشورت پزشک میتواند بسیار کمک کننده باشد.

ریزش مو تیروئید برگشت پذیر است! مجموعه عطارباشی

مجموعه عطارباشی

بلند کردن وزنه های سنگین و ورزش بدنسازی در طول هفته به اندازه 2 یا 3 روز و انجان ورزش های قدرتی که باعث کاهش استرس نیز میشود.

نکته پایانی

ریزش مو تیروئیدی قابل درمان است و خوشبختانه درمان ریزش مو در این حالت به دور از انتظار نیست و همانطور که گفته شد با استفاده از شامپو سبغ کندش میتوان به روند رشد موها کمک کرد و با تقویت موها از رزش مجدد جلوگیری کرد. همچنین در افراد تیروئیدی کم پشتی مو نیز مشاده میشود که استفاده از شامپو سبغ به تنهایی کافی است زیرا باعث رشد مجدد موا میشود. توجه داشته باشید در بخش راه های درمان تیروئید موارد ذکر شده تنها راه های تضعیف بیماری است و بهترین راه درمان تیروئید مراجعه به پزشک مربوطه است.

(امتیاز/رای)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.