جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شامپو شیمیایی چیست؟(هر چیزی که نیاز است بدانید)

شامپو شیمیایی چیست؟(هر چیزی که نیاز است بدانید)-عطارباشی

در این نوشته شما می خوانید

امروزه به دلیل راحتی در تهیه و قیمت ارزان تر شامپو های شیمیایی این نوع شامپو ها طرفدار و خریدارهای بیشتری نسبت به شامپو های گیاهی جذب کرده اند.عده زیادی از مردم بدون آگاهی از ترکیبات شامپو های شیمیایی و یا حتی دانستن اینکه شانپو شیمیایی چیست اقدام به استفاده از آن میکنند.در این مطلب قصد داریم بفهمیم شامپوی شیمیایی چیست و چه فرقی با انواع شامپو ها و شامپو های گیاهvcی دارد.

شامپو شیمیایی چیست؟

شامپو هایی که دارای سولفات هستند و از ترکیبات سولفاتی پشتیبانی میکنند در شستشو قابلیت کف کنندگی بالایی دارند.هدف اصلی وجود سولفات در شامپوهای شیمیایی از بین بردن روغن موجود در مو و پوست سر است.که در استفاده طولانی مدت و روزانه باعث خشکی مو و پوست خواهد شد که مشکلات ریزش مو را به همراه خواهد داشت که توصیه میشود افرادی که موهای حساس دارند از شامپو های بدون سولفات یا شامپو های گیاهی استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید شامپو گیاهی سبغ با این شماره تماس بگیرید: 09390537170

تفاوت شامپو شیمیایی و دکوپاژ

افرادی که اقدام به رنگ کردن موهای خود کرده اند و از رنگ های روشن استفاده کرده اند ممکن است در گذر زمان رنگ های روشن دیگر شادابی و روشنایی خود را از دست بدهند.با استفاده از روش های شیمیایی خاص و دکوپاژ میتوان رنگ قدیمی را حذف کرد و رنگ جدید را جای گزین آن کرد.دکوپاژ به عنوان یکی از راه های شیمیایی از بین بردن رنگ های نامطلوب مو نیز شناخته میشود.تفاوت شامپو شیمیایی معمولی و دکوپاژ(شامپو شیمیایی) این است.

شامپو مناسب برای شستشوی روزانه

همانطور که گفته شد وجود سولفات در شامپو های شیمیایی در جهت از بین بردن روغن مو و پوست است که میتواند گزینه نسبتا خوبی به ظاهر برای افرادی با جنس مو چرب باشد.این موضوع را در نظر داشته باشید شامپو های شیمیایی نمیتوانند مانند شامپو های گیاهی و بدون سولفات از نظر سلامت مو و پوست رقابت کنند. اگر مردم به دلیل دسترسی راحت تر اقدام به خرید شامپو های شیمیایی میکنند اما خبر ندارند چه شامپویی مناسب جنس مو آنها است و چه شامپویی را میتوان روزانه مصرف کرد.

شامپو شیمیایی چیست؟(هر چیزی که نیاز است بدانید)-عطارباشی

شامپو شیمیایی چیست؟(هر چیزی که نیاز است بدانید)-عطارباشی

چه شامپویی مناسب استفاده است؟

برای انتخاب شامپو مخصوصا شامپوهای گیاهی در اولین مرحله فاکتور جنس مو را در نظر بگیرید و طبق جنس مو خودتان شامپو را سفارش دهید زیرا در شامپو های گیاهی که به دست تولید کننده تولید میشوند طبق جنس مو کارایی مختلفی دارند.بهتر است اگر از مشکلات ریزش مو یا مشکلاتی از این قبیل رنج میبرید از شامپوهایی استفاده کنید که کمترین آسیب را به مو وارد میکنند.

حتما بخوانید  چه شامپویی برای ریزش مو خوبه؟ | معرفی بهترین شامپوها برای ریزش مو

شامپوهای گیاهی همواره انتخاب خوبی در جهت درمان مشکلات مو یا پوستی سر بوده و هستند اما سوال اینجاست که آیا شامپوهای گیاهی فقط برای درمان تولید میشوند؟در پاسخ به این سوال باید گفت خیر!

توجه داشته باشید که شامپوهای گیاهی میتوانند بهترین انتخاب در جهت استفاده روزانه باشند زیرا در اکثر مواقع سولفاتی ندارند و باعث خشکی مو و پوست سر نمیشوند و میتوانند از مشکلات پوستی و مو سر جلوگیری کنند.شامپو کندش میتواند گزینه خوبی برای استفاده و شستشو باشد زیرا با وجود گیاه کندش موجود در این شامپو خاصیت درمانی و جلوگیری دارد که میتواند ریزش مو را نیز درمان کند این شامپو از خواص زیادی برخوردار است که درمان ریزش مو تنها یکی از قابلیت های آن است.

انواع ترکیبات در شامپو شیمیایی:

  • لوریل سولفات تری اتانول آمین 40 درصد
  • پروپیلن گلیکول
  • سدیم کلرید
  • ترکیب مولی اسید چرب و دی اتانول آمین
  • سدیم دیمیریسیل سولفات 60 درصد
  • و…

شامپو خشک و مضرات آن

شامپو خشک نوعی از شامپو است که به شکل پودری و یا اسپری استفاده میشود.مصرف کننده نیازی به آب ندارد و با استفاده از دستمال یا پارچه ای تمیز میتواند چربی های مو را با استفاده از شامپو خشک از بین ببرد که استفاده زیاد از شامپو های خشک معایب زیر را به دنبال دارد:

  1. الکل موجود در آن در استفاده طولانی مدت و بیش از حد باعث از بین رفتن چربی مفید و ضروری مو میشود.
  2. استفاده از شامپو خشک به تنهایی کافی نیست و مصرف کننده در کنار آن نیاز به شوینده دارد.
  3. شامپو خشک دارای ماده تالک است که در محصولات شیمیایی به شدت یافت میشود که محصولات دارای تالک میتوانند موجب سرطان شوند.
شامپو شیمیایی چیست؟(هر چیزی که نیاز است بدانید)

شامپو شیمیایی چیست؟(هر چیزی که نیاز است بدانید)

شامپو مناسب ریزش مو

ریزش مو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.انجام درمان خانگی ریزش مو شدید میتواند از گزینه های خوب برای درمان باشد.یکی از دلایل ریزش مو در طی زمان و بلند مدت استفاده از شامپوهای شیمیایی است که توصیه میشود از شامپو های بدون سولفات که ملایم تر هستند استفاده شود.

حتما بخوانید  معجونی برای سیاه شدن موهای سفید

تاثیر شامپو های شیمیایی بر ریزش مو

شامپوهای شیمیایی در طول زمان و بر اثر استفاده طولانی مدت از آنها به دلیل داشتن مواد سولفاتی باعت خشکی کف سر یا آسیب زدن به مو میشنود.در استفاده از شامپوهای شرکتی و شیمیایی احتیاط به خرج دهید.تعداد دفعات مصرف که ممکن است به موها آسیب زند در هر فرد متفاوت است اما توصیه میشود هر دو سه روز یکبار یا در صورت نیاز هر یک روز در میان این کار را انجام دهید.

تاثیر شامپوهای شیمیایی بر سفید شدن مو

در اثر استفاده مکرر شامپوهای شیمیایی که حتی مناسب جنس مو تهیه نشدن رنگدانه ای به نام ملانین دچار آسیب میشود.فولیکول های مو تاثیر مستقیم بر سفید شدن مو دارند که در این فولیکول ها سلول های ملانین وجود دارند.مصرف کنندگان شامپوهای شیمیایی در اکثر مواقع سفیدی مو را زودتر از موعد تجربه میکنند.

کف کردن تنها دلیل برای انتخاب شامپو نیست

در بیشتر موارد معیار مردم در انتخاب شامپو هایشان کف کردن آن است.یکی از اشتباهاتی که مصرف کنندگان ناخواسته مرتکب آن میشوند این است که فکر میکنند کف کردن شامپو معیار مناسبی برای انتخاب آن است اما شامپوهای شیمیایی که تولید میشوند تنها با به کارگیری یکسری از مواد شیمیایی میتوانند قابلیت کف کنندگی بسیاری داشته باشند.

جمع بندی

معیارهای انتخاب یک شامپو مناسب برای استفاده روزانه بسیار است اما باید توجه داشته باشید که در مرحله اول از شامپوهای گیاهی و قابل اعتماد استفاده کنید تا در بلند مدت دچار بیماری هایی مانند ریزش مو نشوید.در بسیاری از موارد،مصرف کنندگان توجه ای به انتخاب خود در شامپوها ندارند اما همین اشتباه باعث شده شامپوهای گیاهی وارد بازار شوند تا خاصیت درمانی و یا حتی جلوگیری از بیماری را داشته باشند.این جمله را یادتان باشد که (هیچ چیز بی دلیل ارزان نیست) متسفانه ارزان بودن شامپوهای شیمیایی باعث ایجاد بیماری هایی مانند سفید شدن زودرس مو،ریزش مو،ریزش سکه ای مو،چربی کف سر،شوره،کم پشتی مو و… شده است.

(امتیاز/رای)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.