جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چه شامپویی برای ریزش مو خوبه؟ | معرفی بهترین شامپوها برای ریزش مو

چه شامپویی برای ریزش مو خوبه؟ | معرفی بهترین شامپوها برای ریزش مو

در این نوشته شما می خوانید

شامپو هایی برای ریزش مو خوب هستند که گیاهی و غیر شیمیایی باشند و حاوی مقدار زیادی از املاح مفید، ویتامین ها و مواد مغذی ضد ریزش مو باشند و بتوانند آن ها را به صورت فیزیکی به سطح مو برسانند؛ از بهترین شامپوها برای ریزش مو می توان به شامپو سبغ کندش، شامپو ختمی و سدر، شامپو جینسینگ عسل، شامپو روباه سبغ و… اشاره کرد.

علت ریزش مو چیست؟

ریزش مو علت های مختلفی دارد مثل ژنتیک، کم کاری یا پرکاری تیروئید، زایمان، مشکلات هورمونی، کبد چرب، استرس و تنش، شامپوی نامناسب، تغذیه نامناسب، استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو، دارو ها، شیمی درمانی، آلودگی محیطی محل کار و… ؛ موارد نام برده شده تنها بخشی از علت های احتمالی ریزش موی افراد است که حتما باید به صورت دقیق شناسایی شده و بعد از آن سریعا اقدام به درمان کنید.

شناسایی علت ریزش مو

برای شناسایی علت ریزش مو هیچگونه اقدام خودسرانه نداشته باشید و حتما از یک متخصص و یا مشاور پوست و مو مشورت بگیرید، مدتی موهای خودتان را زیر نظر بگیرید و تعداد تار موهایی که در طول روز از دست می دهید را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار ریزش مو هستید. برای اینکه بفهمید ریزش مو دارید یا نه، تعداد این تار مو ها را بررسی کنید؛ اگر تعداد تار مو های ریخته شده شما در طول روز عددی بیشتر از 100 بود احتمالا دچار ریزش مو شده اید و باید سریعا به پزشک مربوطه مراجعه کنید.
در این مرحله حتی ممکن است پزشک برای شما آزمایش هایی را ترتیب دهد و شما برای تشخیص علت اصلی ریزش موی خود حتما باید این آزمایش ها را انجام دهید. پزشک بعد از تشخیص علت ریزش موی شما در کنار داروها استفاده از شامپوی ضد ریزش مو را نیز تجویز می کند. این شامپو ها بدون نسخه پزشک در داروخانه ها و عطاری های معتبر عرضه می شوند؛ اگر در حال حاضر به هر دلیلی امکان مراجعه به متخصص مو را ندارید، می توانید برای جلوگیری از ریزش مو خود از این شامپو ها استفاده کنید.

راه ها و روش های جلوگیری از ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو علاوه بر پزشک و شامپو ضد ریزش مو راهکار های دیگری هم پیشنهاد می شود؛ می توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید تا برای شما یک چکاپ کامل بنویسد چون ممکن است علت ریزش موی شما فقط مربوط به کمبود برخی ویتامی ها نظیر B2 و B12 باشد.

حتما بخوانید  کک و مک چیست؟ | علت و درمان+راهکار خانگی

از خدمات درمانی آرایشگاه ها و کلینیک های زیبایی هم به عنوان روش بعدی می توانید استفاده کنید زیرا در این کلینیک ها خدماتی مثل مزوتراپی، پروتئین تراپی، ویتامین تراپی و لیزر تراپی ارائه می شود که نقش بسزایی در سلامت و رفع ریزش مو های شما دارند.

شامپو ضد ریزش مو چیست؟

شامپو ضد ریزش مو چیست؟

شامپو ضد ریزش مو چیست؟

شامپو های ضد ریزش مو معمولا حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و عصاره های گیاهی نظیر کافئین و بیوتین هستند. یکی از دلایلی که برای ریزش مو وجود دارد کمبود این املاح است بنابر این شامپو ضد ریزش مو این املاح و مواد مغذی را به صورت فیزیکی به مو منتقل می کنند و می توانند ریزش مو را کنترل کنند. بعضی از این شامپو ها در کنار کنترل ریزش مو، به مو ها حجم می دهند و باعث پرپشت شدن مو نیز می شوند؛ درحالی که بعضی از آن ها صرفا کار جلوگیری از ریزش مو را انجام می دهند.

معمولا این شامپو ها فقط تا زمانی اثر گذارند که به مصرف آن ها ادامه دهید، البته باید بگوییم واکنش های بدن هر فرد نسبت به بدن دیگران متفاوت است و ممکن است درمان قطعی و کامل صورت گیرد و نیاز به ادامه استفاده از شامپو نباشد؛ این وسط گاهی ممکن است مو های برخی افراد به این شامپوها عادت کند و دیگر تاثیر همیشگی خود را نداشته باشد، در هر صورت اگر در طول درمان مو های شما به این شامپو ها عادت کرد می توانید شامپوی خود را تغییر دهید و یا به صورت دوره ای به مو استراحت بدهید و سپس بعد از مدتی مصرف شامپوی ضد ریزش خود را ادامه دهید.

ترکیبات شامپو ضد ریزش مو چیست؟

حتما به یاد داشته باشید که همیشه به ترکیبات لوازم آرایشی بهداشتی که میخرید توجه کنید؛ مطمئن شوید این ترکیباتی که قرار است مستقیما با پوست و موی سر شما در ارتباط باشد، ترکیبی مفید، طبیعی و فاقد مواد شیمیایی مضر باشد؛ ترکیباتی که در شامپو های ضد ریزش مو به کار می روند خیلی اهمیت دارند و باید بدانید یک شامپوی ضد ریز مناسب باید حاوی ترکیباتی مثل بیوتین، ویتامین های گروه B یا B3، کافئین، ساپالمیتو، کوکتونازول و… باشد یا حداقل با یکی از گیاهان کندش، جینسینگ، آلوئه ورا، سبغ، سدر، ختمی، سدر و رزماری غنی شده باشد.

شامپو ضد ریزش مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • سازگاری با انواع مو ها و جنس کف سر
  • فاقد مواد شیمیایی مضر مثل پارابن، سولفات، الکل، رایحه های شیمیایی و.. باشد.
  • کنتذل کننده ترشح چربی باشد.
  • حاوی ویتامین ها و ترکیبات مفید باشد.
  • ضد قارچ و ضد التهاب باشد.
  • فرمولاسیون طبیعی و ملایم داشته باشد.
  • تقویت کننده رشد مو باشد.
  • باعث رطوبت رسانی به سطح مو شود و از خشکی مو جلوگبری کند.
حتما بخوانید  راز خوش فرم بودن موهای محمدرضا گلزار لو رفت!!

 

بهترین شامپو برای ریزش مو

بهترین شامپو ها برای ریزش مو

بهترین شامپو های ضد ریزش مو

در ادامه لیستی از بهترین شامپو های ضد ریزش مو در ایرا را برایتان فراهم کردیم و بهترین شامپو های این لیست را معرفی می کنیم:

  • شامپو سبغ
  • شامپو سبغ کندش
  • شامپو ختمی و سدر
  • شامپو روباه سبغ
  • شامپو جینسینگ و عسل
  • شامپو سبغ چهل گیاه
  • شامپو دارچین
  • شامپو کافئین
  • شامپو غذای مو
  • شامپو سبغ کودک

راه های جلوگیری از ریزش مو (خانم ها + آقایان)

چه خانم هستید چه آقا، حتی اگر برای درمان ریزش مو به پزشک مراجعه کنید باز هم باید عادت های ناسالم و آسیب ربسان راترک کنید و زندگی خود را به سمت روتین سالم تری ببرید زیرا ریزش موی شما مستقیما با سبک زندگی شما در ارتباط است؛ در ادامه راه های سبک زندگی سالم و جلوگیری از ریزش مو را بررسی میکنیم:

  • تغذیه مناسب: مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌ ها (مانند ویتامین A، B، C، D و E)، مواد معدنی (مثل زینک و آهن)، پروتئین‌ ها و اسیدهای چرب امگا-3 باعث افزایش سلامت و تقویت مو ها می شود.
  • مدیریت استرس و تنش: استرس و تنش شدید می‌ تواند به ریزش مو منجر شود. تمرین تکنیک‌ های مدیریت استرس مانند یوگا، مدیتیشن و تنفس عمیق می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین اگر خود را در چنین شرایطی دیدید باید سریعا از آن محیط دور شوید.
  • خواب کافی: خواب کافی و با کیفیت برای ترمیم و بازسازی سلول‌ های بدن ضروری است. حداقل 7-8 ساعت خواب آن هم در طول شب توصیه می‌ شود.
  • فعالیت بدنی منظم: ورزش منظم باعث بهبود جریان خون و افزایش سلامت عمومی بدن می‌ شود که به سلامت پوست و مو کمک می‌ کند.
  • مصرف آب کافی: نوشیدن مقدار کافی آب روزانه به حفظ رطوبت و سلامت پوست سر و موها کمک می‌ کند.
  • ترک عادت های بد و مضر: سیگار نکشیدن و کاهش مصرف الکل تاثیر بسیار مثبتی بر روی سلامت مو ها میگذارد و جلوی ریزش مو را می گیرد.
  • مراقبت های صحیح از مو: استفاده از محصولات مناسب طبق نوع مو، پرهیز از شستشوی زیاد از حد موها، استفاده از آب ولرم و استفاده نکردن بیش از حد از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو می‌ تواند به جلوگیری از آسیب و ریزش مو کمک کند.
  • محکم نبستن مو: کشیدن مو باعث می شود مو کنده شود و از قسمت ریشه سست و ضعیف شود.
  • مو های خود را در حمام شانه نزنید: شانه زدن مو در حمام چون مو ها در آن لحظه خیس هستند باعث سست شدن ریشه مو ها می شود.
  • روغن تراپی: به صورت هفتگی روغن تراپی کنید و از روغن هایی نظیر روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن کندش و… استفاده کنید. بالا تا پایین ساقه مو ها را به روغن آغشته کنید و بگذارید 2 ساعت روی مو های شما بماند، سپس به حمام بروید و آبکشی کنید؛ نکته: اگر جنس طبیعی مو های شما از نوع چرب است بهتر است از روغن های گیاهی سبک تر استفاده کنید تا باعث ریزش مو نشود.
حتما بخوانید  بهترین شامپو ضد ریزش مو ایرانی

سخن پایانی در خصوص بهترین شامپو های ضد ریزش

همانطور که می دانید مو بخش بزرگی از زیبایی و ظاهر افراد را تشکیل می دهد و اگر مو ها ریزش داشته باشند، مستقیما روی اعتماد به نفس فرد تاثیر می گذارند، ریزش مو باید جدی گرفته شود تا حدی که پس شناسایی علت آن باید فورا و سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان شود. بیشتر درمان به سبک زندگی و روتین زندکی افراد بر میگردد و اگر سبک زندگی اصلاح شود بخش بزرگی از معضل ریزش مو افراد حل می شود، اما آن طرف قضیه شامپو ضد ریزش مو را داریم که راحت ترین و در دسترس ترین نوع درمان برای مشکل ریزش مو است و یک راه حل مناسب و پیشنهادی است؛ خصوصا برای افرادی که به صورت دوره های کوتاه مدت دچار این عارضه می شوند بهترین انتخاب است.

سوالات متداول

ار کجا بفهمم ریزش مو دارم؟

یکی از بهترین نشانه ها، مشاهده مو های ریخته شده روی بالش، شانه یا حمام است. باید مدتی ریزش مو های خود را تحت نظر بگیرید و بررسی کنید اگر ریزش مو های شما بین 50 تا 100 عدد تار مو در طول روز بود یعنی طبیعی است اما اگر بیشتر از این عدد بود شما دچار ریزش مو شده اید.

آیا مو ها بعد از ریزش دوباره رشد می کنند؟

بله، البته اگر فولیکول ها همچنان دست نخورده باشند! در این صورت امکان رشد مجدد مو یا بهبود سلامت موهای موجود وجود دارد. اگر یک فولیکول بسته، ناپدید یا زخمی شده باشد آن وقت موی جدیدی نمی تواند رشد کند.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.