جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کک و مک چیست؟ | علت و درمان+راهکار خانگی

در این نوشته شما می خوانید


کک و مک چیست؟

کک و مک‌ها لکه‌هایی تيره رنگ و دايره‌ای شکل بر روی پوست هستند، اين لکه‌ها معمولاً در مناطقي از بدن مانند صورت، شانه‌ها و دست‌ها که بيشتر در معرض نور آفتاب قرار می گيرند، به وجود می آيند. لکه‌های کک و مک بیشتر در افرادی که پوست روشن دارند و پوست آنها در اثر آفتاب به سادگی دچار سوزش و تیرگی می‌شود، به وجود می‌آید. اين لکه‌ها معمولاً از آفتاب تاثیر می گیرند و تیره‌تر و برجسته‌تر می‌شوند و از طرفی در ماه‌های زمستان کم‌ رنگ شده و کمتر قابل مشاهده هستند.

 

کک و مک چگونه به وجود می‌آید؟

کک و مک‌ها در نتیجه ساخته شدن بیش از حد معمول رنگدانه ملانین در بعضی از نقاط پوست ایجاد می‌شوند و بعد از به وجود آمدن آن‌ها، سلول‌های رنگدانه‌ای (ملانوسیت‌ها) دیگر تکثیر نمی‌شوند. جلو گیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب، محافظت از پوست در برابر نور خورشید و استفاده مداوم از کرم‌های دارای خاصیت حفاظتی می‌تواند باعث پیشگیری از به وجود آمدن کک و مک و کاهش شدت آن شود.

درمان-کک-و-مک

درمان کک و مک

عوارض کک و مک:

کک و مک‌ها هیچ خطری برای سلامتی فرد به همراه نداشته و قابلیت تبدیل شدن به لکه‌های سرطانی را ندارند.

مگر در موارد خاص که کک و مک با آثار بیماری های ارثی نادری (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام یا نوروفیبروماتوزیس) همراه میشود، لازم است بیماری اصلی حتماً پیگیری و درمان شود.

کک و مک

راه های درمان کک و مک:

  • لیزر درمانی
  • کرایوتراپی (منجمد کردن)
  • استفاده از کرم‌های درمانی
  • لایه‌برداری با مواد شیمیایی
  • درمان خانگی با زردچوبه
حتما بخوانید  بهترین شامپو برای خارش سر چیست؟ راهنمای انتخاب مناسب ترین محصول

درمان خانگی کک و مک با زردچوبه:

زردچوبه خاصیت ضدعفونی، ضدباکتری و ضدالتهاب دارد که در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تأثیرگذار است.

پودر زردچوبه را با آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاید. هر روز آن را روی صورتتان بگذارید. استفاده مداوم از این خمیر بطور مؤثر در مبارزه با کک و مک، کمک می‌کند.

رفع کک و مک با کرم بیوتی عطار باشی:

کرم بیوتی مجموعه عطار باشی، از بین برنده ی انواع لک های پوستی می‌باشد و کار جوان سازی و کلاژن سازی پوست را انجام میدهد، سفید کننده پوست گندمی و باعث درمان شلی و پیری پوست می شود و در نهایت این کرم  با رضایت ۹۰ درصدی، از بهترین محصولات جهت رفع کک و مک و لکه های پوستی می‌باشد.

 

 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.