جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جدیدترین درمان ریزش مو ارثی | فاش شد! 2024

درمان ریزش مو ارثی

در این نوشته شما می خوانید

علت ریزش مو ارثی چیست؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که میلیون ها نفر از زنان و مردان را در سراسر جهان درگیر خود کرده ریزش مو ارثی است که با نام آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می شود؛ این نوع ریزش مو بر اثر ژنتیک و تغییرات هورمونی رخ می‌ دهد، پس اگر در یک خانواده‌، پدر و مادر دچار این نوع ریزش مو شده‌ باشند، احتمال بروز ریزش موی ارثی در فرزندان نیز وجود دارد. در سال‌ های اخیر، پیشرفت‌ های زیادی برای درمان این مشکل صورت گرفته و روش های زیادی کشف و ایجاد شده است. در این نوشته، به بررسی جدیدترین درمان‌ های ریزش مو ارثی می‌ پردازیم.

درمان ریزش مو ارثی با دارو

1. ماینوکسیدیل (Minoxidil)

یکی از پرکاربردترین داروهای موضعی ماینوکسیدیل است که برای درمان ریزش مو استفاده می‌ شود. این دارو جریان خون را افزایش می دهد و در نتیجه به فولیکول‌ های مو و تحریک رشد مو ها کمک می‌ کند. ماینوکسیدیل به صورت فوم و محلول در دسترس است و باید به صورت روزانه استفاده شود.

2. فیناستراید (Finasteride)

فیناستراید یک داروی خوراکی است که برای مردان مبتلا به ریزش مو ارثی تجویز می‌ شود. این دارو تولید دی‌ هیدروتستوسترون (DHT) که هورمونی است که باعث کوچک شدن فولیکول‌ های مو می‌ شود را کاهش می دهد. مصرف فیناستراید باعث کاهش ریزش مو و حتی رشد مجدد موها می شود.

3. دوتراید (Dutasteride)

دوتراید دارویی مشابه فیناستراید است، اما قوی‌ تر عمل می‌ کند و هر دو نوع آنزیم 5-آلفا ردوکتاز را مهار می‌ کند. این دارو نیز برای مردان تجویز می‌ شود و می‌ تواند نتایج بهتری نسبت به فیناستراید داشته باشد.

درمان ریزش مو ارثی با روش های غیر دارویی

درمان ریزش مو ارثی با روش های غیر دارویی – عطارباشی

درمان ریزش مو ارثی با روش های غیر دارویی

1. پی‌آرپی (PRP)

پی‌ آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت یکی از روش‌ های جدید و موثر در درمان ریزش مو است. در این روش، پلاسمای خون بیمار استخراج می شود و پس از غنی‌ سازی از پلاکت‌ ها به پوست سر تزریق می‌ شود. پی‌ آر پی باعث تحریک فولیکول‌ های مو و رشد موهای جدید می‌ شود.

2. میکرو نیدلینگ

میکرو نیدلینگ یک روش غیر تهاجمی بوده که با استفاده از سوزن‌ های بسیار ریز، سطح پوست سر را تحریک می‌ کند. این روش می‌ تواند باعث افزایش تولید کلاژن و رشد موهای جدید شود. میکرو نیدلینگ به تنهایی یا به همراه درمان‌ های دیگری مثل پی‌ آر پی استفاده می‌ شود.

حتما بخوانید  خوراکی های مفید برای مو و پوست❤️

4. شامپو های گیاهی بدون سولفات

استفاده از شامپو های گیاهی بدون سولفات به عنوان یکی از روش‌ های طبیعی ملایم برای مقابله با ریزش مو، می تواند کمک کننده و موثر باشد. این شامپو ها فاقد مواد شیمیایی مضر هستند و با ترکیبات گیاهی خود به تقویت و تغذیه مو ها کمک می‌ کنند؛ در ادامه باهم این شامپو ها را بررسی می کنیم:

برای تهیه شامپو سبغ درمان کننده ریزش مو و دریافت مشاوره رایگان توسط این شماره با مشاورین ما تماس حاصل کنید: 09390537170

  • شامپو سبغ:  شامپو سبغ یکی از بهترین شامپو های گیاهی موثر بر ریزش مو در سراسر کشور است که ترکیبات آن شامل عصاره‌ های گیاهی مختلفی می‌ باشد. این شامپو با تقویت ریشه‌ های مو و افزایش جریان خون به سمت فولیکول‌ ها، به کاهش ریزش مو کمک می‌ کند.
  • شامپو کندش: شامپو کندش با استفاده از گیاه و روغن کندش اصل تهیه می‌ شود که دارای خواص تقویتی برای مو ها است. این شامپو می‌ تواند به تقویت و تغذیه مو ها کمک کرده و ریزش مو را کاهش دهد. (هم اکنون می توانید نسخه اصل و اورجینال شامپو کندش را از سایت عطارباشی تهیه کنید!)
  • شامپو ختمی: شامپو ختمی حاوی عصاره گل ختمی است که به خواص ضدالتهابی و تقویتی خود مشهور است. این شامپو به کاهش تحریکات پوست سر و تقویت ریشه‌ های مو کمک می‌ کند؛ کارایی شامپو ختمی دقیقا مانند شامپو سبغ کندش است اما با این تفاوت که این شامپو برای افرادی که طبع گرم دارند مناسب تر است زیرا خاصیت خنک کنندگی دارد و سطح داغی کف سر را پایین می آورد. (هم اکنون می توانید نسخه اصل و اورجینال شامپو ختمی را از سایت عطارباشی تهیه کنید!)

 

درمان ریزش مو ارثی با مزوتراپی

درمان ریزش مو ارثی با مزوتراپی

3. مزوتراپی

یکی از روش‌های درمانی مو که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته، درمان ریزش مو ی ارثی با مزوتراپی است. در این روش که برای درمان ریزش مو ارثی نیز موثر است، مواد مزو را با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف به پوست سر تزریق می‌ کنند. تزریق مواد تقویتی مزو در لایه مزودرم پوست نیاز به دقت بالایی دارد و حتما باید توسط یک پزشک و متخصص باتجربه انجام شود.

5. تغییر سبک زندگی:

رژیم غذایی سالم و متعادل، کاهش استرس، و جلوگیری از عادت های مضری مانند سیگار کشیدن می تواند سرعت ریزش مو ارثی را کاهش دهد. لازم به ذکر است که نتایج این درمان‌ ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

حتما بخوانید  سيب زميني داروی سیاه شدن موی سفید!

روش های جراحی برای درمان ریزش مو ارثی

1. کاشت مو

کاشت مو یکی از موثر ترین روش‌ های درمانی برای ریزش مو ارثی است. در این روش، فولیکول‌ های مو از قسمت های دارای مو (معمولاً پشت سر) به نواحی کم‌ مو یا بدون مو منتقل می‌ شوند. تکنیک‌ های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد، از جمله روش FUE (استخراج واحد های فولیکولی) و FUT (پیوند واحد های فولیکولی).

2. پیوند مو

در این روش، موها از نواحی پرپشت به نواحی کم‌ پشت یا طاس پیوند می‌ شوند.

درمان ریزش مو ارثی با روش های نوین

درمان ریزش مو ارثی با روش های نوین

درمان ریزش مو ارثی با روش های نوین

1. سلول‌های بنیادی

تحقیقات در زمینه استفاده از سلول‌ های بنیادی برای درمان ریزش مو ارثی در حال پیشرفت و بررسی های زیادی است. سلول‌های بنیادی قابلیت تبدیل شدن به انواع مختلفی از سلول‌ها را دارند و می‌ توانند برای تحریک رشد کردن فولیکول‌ های مو استفاده شوند. این روش هنوز در مراحل آزمایشگاهی قرار دارد، اما نتایج اولیه امیدوار کننده است.

2. ژن درمانی

ژن درمانی یکی از روش های نوین و پیشرفته است که در آن ژن‌ های مرتبط با ریزش مو اصلاح می‌ شوند. این روش هنوز در مراحل تحقیقاتی اولیه است و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد تا بتواند به عنوان یک درمان قابل اعتماد و تثبیت شده برای ریزش مو ارثی معرفی شود.

سخن پایانی در خصوص جدیدترین درمان ریزش مو ارثی

ریزش مو ارثی یک مشکل بسیار رایج است که بسیاری از افراد را درگیر خود می کند، اما خوشبختانه با پیشرفت‌ های علمی و پزشکی که صورت گرفته، گزینه‌های درمانی متعددی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. از دارو ها و روش‌ های غیر تهاجمی گرفته تا تکنیک‌ های جراحی، شامپو های گیاهی و درمان‌ های نوین؛ تاکید می کنیم قبل از هرگونه اقدام خاصی با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب کند. امیدواریم با ادامه تحقیقات و پیشرفت‌های علمی، روش‌ های جدید و موثر تری برای درمان ریزش مو ارثی کشف شود.

منبع

سوالات متداول

آیا ریزش مو ارثی درمان می شود؟

بله درمان می شود، انواع درمان ریزش موی ارثی شامل درمان با دارو، prp، مزوتراپی،جراحی، استفاده از محصولات موضعی مثل روغن ها و شامپو های گیاهی ضد ریزش مو و… است.

آیا ماینوکسیدیل و فیناستراید واقعاً موثر هستند؟

بله، ماینوکسیدیل و فیناستراید از دارو های تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان ریزش مو ارثی هستند. ماینوکسیدیل به صورت موضعی استفاده می‌ شود و باعث افزایش جریان خون به فولیکول‌ های مو می‌ شود، در حالی که فیناستراید به صورت خوراکی مصرف می‌ شود و با کاهش سطح دی‌ هیدرو تستوسترون (DHT) در بدن، مانع کوچک شدن فولیکول‌ های مو می‌ شود.

حتما بخوانید  آيا عرق كردن باعث ريزش مو ميشود؟ + 6 روش ویژه درمان خانگی

آیا شامپو های گیاهی می‌ توانند در درمان ریزش مو ارثی موثر باشند؟

شامپو های گیاهی بدون سولفات، مانند شامپو سبغ، شامپو کندش و شامپو ختمی، به تقویت و تغذیه موها کمک می کنند و التهابات پوست سر را کاهش می دهند. با این حال، تاثیر آنها به تنهایی ممکن است به اندازه دارو های تجویز شده مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید نباشد. ترکیب این شامپو ها با درمان‌های دیگر می‌ تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

بهترین شامپو برای درمان ریزش مو ارثی

بهترین شامپو برای درمان ریزش مو ارثی چیست؟

بهترین شامپو برای درمان ریزش مو ارثی چیست؟

در سطح بازار کشور، شامپو های مختلفی تحت عنوان شامپو ضد ریزش مو، موجود هستند؛ از شرکت ها و برند های گوناگون که ما نه آن ها را تایید و نه رد می کنیم، اما مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای درمان ریزش مو ارثی، استفاده از شامپو های گیاهی به مراتب بهتر از شامپو های شیمیایی است زیرا شامپو های شیمیایی حاوی سولفات زیادی بوده و اغلب روند ریزش مو را سریع تر می کنند.

بهترین شامپو برای درمان ریزش مو ارثی چیست؟ پیشنهاد عطارباشی به شما استفاده از محصولات زیر است که طی دو دهه فعالیت، توانسته اند رضایت 90 درصدی مشتریان را کسب کنند و کاملا برای درمان ریزش مو ارثی موثر هستند:

  • شامپو سبغ
  • شامپو سبغ کندش
  • شامپو ختمی
  • شامپو روباه سبغ

همانطور که می دانید ریزش مو ارثی درمان صد درصدی و تضمینی ندارد اما در بدترین حالت باز هم محصولات ذکر شده در بالا می توانند به روند درمان ریزش مو ارثی شما کمک کنند یا حداقل سرعت ریزش مو ی شما را کاهش دهند.

چه زمانی باید به کاشت مو فکر کنیم؟

کاشت مو معمولاً به عنوان یک راه‌ حل نهایی برای افرادی که از روش‌ های درمانی دیگر نتیجه نگرفته‌ اند در نظر گرفته می‌ شود. این روش برای افرادی مناسب است که در نواحی خاصی از سرشان مو های خود را از دست داده‌ اند و هنوز در نواحی دیگر دارای مو های کافی برای استخراج و کاشت هستند. مشاوره با یک پزشک متخصص کاشت مو می‌ تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر!

 

(امتیاز/رای)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.