جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای چربی سوزی شکم چی بخوریم؟ (معرفی موثر ترین مواد غذایی)

برای چربی سوزی شکم چی بخوریم؟

در این نوشته شما می خوانید

انسان ها با مصرف غذاهای قندی و چرب سریعترین راه را برای افزایش وزن خود انتخاب میکنند.اگر میخواهید با مصرف غذاهای رژیمی و مفید در چربی سوزی چربی شکم را بسوزانید باید بدانید که قرار است تا چند مدت سمت شیرینی جات و غذاهای قند دار نباید بروید زیرا بدن انسان بسیار هوشمند است و به طور آسان تری قند را تبدیل به چربی میَکند.توجه داشته باشید که چربی شکم آخرین چربی بدن است که آب میشود!

چربی ها چگونه در ناحیه شکم به وجود می آیند؟

زمانی که بدن کالری بیشتر از نیاز دریافت میکند به مرور به صورت چربی در بدن ذخیره میشود که یکی از جاهایی که این چربی جمع میشود و به صورت برجسته درمی آید شکم است و باعث میشود به مرور زمان باعث بزرگ شدن شکم شود و برجسته به نظر آید.اگر دریافت کالری به صورت اضافه به دفعات اتفاق بی افتد چربی های ناحیه شکم به وجود می آیند.

برای چربی سوزی شکم چی بخوریم؟

توجه داشته باشید مصرف کردن منابع غذایی خاص یا خوراکی به تنهایی نمیتواند تا حد مطلوبی باعث کاهش چربی شکم شود زیرا مصرف نکردن یکسری از غذاها و ورزش کردن و داشتن رژیم غذای مناسب که زیر نظر پزشک تهیه شده نیز بسیار کمک کننده و مفید است. همچنین برای نتیجه گیری بهتر و تسریع روند درمان خود می توانید از ژل چربی سوز شکم پهلو عطارباشی استفاده کنید که به صورت موضعی عمل می کند.

تاثیر کربوهیدرات های پیچیده در چربی سوزی شکم

فواید مصرف کربوهیدرات پیچیده:

  • احساس سیر بودن برای بلند مدت
  • مصرف انرژی برای هضم و چربیسوزی
  • غذاهای سالم تری هستند
حتما بخوانید  اصلی ترین پایه های روتین پوستی

از کربوهیدرات های پیچیده میتوان به مواردی مانند کلم بروکلی، کلم، هویج، نخود، کرفس، برنج قهوه ای، ذرت و…. اشاره کرد که به راحتی میتوان مواردی از آنها را تهیه کرد و بخاطر خاصیت سیر کنندگی بلند مدت، گزینه خوبی برای قرار دادن در رژیم غذایی هستند.

مصرف انواع مواد غذایی پروتئینی برای کاهش چربی شکم

تحقیقات نشان داده مصرف پروتئین باعث افزایش متابولیسم و مصرف غذاهای پروتئین دار مانند تخم مرغ و گوشت قرمز و مرغ و… باعث سیری شدید میشود که در عین حال با کاهش کربوهیدرات های اضافی منجربه چربی سوزی شکم و باعث تقویت اندام و عضلات میشود.اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی جهت چربی سوزی در ناحیه شکم گزینه بسیار مناسبی است.👌

سرکه سیب برای چربی سوزی شکم

سرکه سیب برای چربی سوزی شکم

سرکه سیب برای چربی سوزی شکم

طبق مطالعات علمی افرادی که در طی مدت زمان مشخصی از سرکه سیب استفاده میکردند باعث شده ذخایر چربی آنها کاهش یابد. توصیه میشود آن را با آب مخلوط کنید و میل کنید و بهتر است از اول صبح مصرف شود.

مصرف نکردن قند اضافی برای کاهش چربی شکم

یکی از واضح ترین و معروف ترین عوامل چاقی و افزایش چربی مصرف شیرینی جات و مصرف قند به مقدار زیاد است که جالب است بدانید که اگر فکر میکنید میتوانید از قند طبیعی به هر مقدار که فکر میکنید میتوانید استفاده کنید سخت در اشتباه هستید.مصرف مواد غذایی طبیعی شیرین و قند دار مانند عسل و نیشکر و … نیز اگر به مقدار کافی نباشد و از حد مجاز عبور کند باعث بروز بیماری هایی میشود که میتواند چربی را در ناحیه شکم ذخیره کند بنابراین اگر در جهت کاهش چربی شکم خود تلاش میکنید از منابع قند طبیعی نیز به مقدار کافی استفاده کنید.

حتما بخوانید  علت ریزش مو ی خانوادگی چیست؟

بیماری هایی که در اثر مصرف بیش از حد قند به وجود می آیند:

  • دیابت نوع 1
  • دیابت نوع 2
  • دیابت بارداری
  • کبد چرب
  • دیابت بیمزه
  • و…

میوه های قرمز قاتل چربی های بدن

میوه های قرمز مانند سیب و میوه هایی که هرچه تیره تر و قرمز تر باشند میتوانند قاتل ژن های چاقی باشند.

ماهی های مخصوص و چرب ولی چربی سوز

مصرف ماهی هایی همچون شاه ماهی و سالمون و ساردین و… به اندازه دو یا سه وعده در روز میتواند چربیسوزی را افزایش دهد زیرا این نوع ماهی ها با داشتن چربی امگا 3 به کاهش چربی احشایی کمک میکنند و حتی میتوانند گزینه خوبی برای کاهش چربی کبد باشند.

تاثیر نوشیدن آب زیاد در چربی سوزی

تاثیر نوشیدن آب زیاد در چربی سوزی بدن

تاثیر نوشیدن آب زیاد در چربی سوزی بدن

نوشیدن آب به مقادیر زیاد باعث میشود سوخت و ساز بدن بالا رود و اشتها کاهش یابد.اگر نمیتوانید به مقدار زیاد آب بنوشید میتوانید آب را طعم دار کنید و بنوشید و توجه داشته باشید آب میتواند یکی از بهترین گزینه در انتخاب نوشیدنی شما باشید.از مصرف نوشیدنی های قندی دوری کندی و مصرف نوشابه های گاز دار را کاهش دهید.مصرف الکل را به طور کامل قطع کنید زیرا میتواند چربی زیادی در ناحیه شکم ایجاد کند.

افزایش وعده ها و کاهش مقدار غذا در هر وعده در جهت چربی سوزی

برای اینکه از خوردن غذاهای چرب و با کالری بالا دوری کنید و بتوانید از گرسنگَی مداوم دوری کنید و چربی سوزی را افزایش دهید بهتر است تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید و مقدار کالری و غذای هر وعده را کاهش دهید و این امر را طبق رژیم غذایی خود انجام دهید.

حتما بخوانید  جدیدترین درمان ریزش مو ارثی | فاش شد! 2024

سخن پایانی

همانطور که میدانید این موارد ذکر شده تنها بخشی از راه های چربی سوزی شکم است که باید توجه داشته باشید تنها با مصرف کردن غذاهای چربی سوز میتوانید به مقدار محدود چربی سوزی شکم را رقم بزنید که داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش کردن و دوری از نوشیدنی های الکلی میتواند در مدت زمان کوتاه و کمتر از یک سال چربی سوزی عالی برای شما رقم بزند و از شر چربی های شکم رها می شوید.

4.3/5 - (7 امتیاز)
آیا این مقاله برای شما مفید بوده؟
سوالات و نظرات خود را میتوانید در این قسمت درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.